اخبار

رشد بات های موجود در فیسبوک مسنجر

حدود سه ماهی می شود که فیسبوک از یک پلتفرم خبر داده است که برای ساخت بات هایی که داخل اپلیکیشن چت فیسبوک مسنجر (Messenger) عمل می کنند به کار می رود. به گفته ی فیسبوک این ایده برای اتصال مستقیم افراد به کسب و کارها و خودکار کردن تعاملات برای مقاصد اطلاعاتی و یا تجاری بوده است. به گفته ی دیوید مارکوس، رئیس مسنجر در یک پست وبلاگ، از زمانی که فیسبوک این موضوع را اعلام کرده بیش از ۱۱ هزار بات ایجاد شده است.
مارکوس می گوید: “ما به دنبال ساختن آینده ای شگفت انگیز از تجارب مسنجر برای جامعه ی توسعه دهندگان، کسب و کارها و افرادی که هر روز از مسنجر استفاده می کنند هستیم.”
به نظر می رسد که توسعه دهندگان نسبت به کاربران برای توسعه ی این بات های مسنجر شور و اشتیاق دارند و جدیت به خرج می دهند؛ حداقل تاکنون اینگونه بوده است. فیسبوک تاکنون هیچ عدد و رقمی از استفاده از این بات ها منتشر نکرده است. کاربران قدیمی از بات های اولیه ی ارائه شده به دلیل کند کردن استفاده از اینترنت شکایت کرده اند به عنوان مثال به گفته ی یکی از منتقدین یک بات هواشناسی، گزارش هواشناسی را “بعد از یک ساعت” پاسخ داد؛ علاوه بر این انتقادهای دیگری هم وجود داشته است.
پاسخ فیسبوک به این واکنش ها این است که از آنجایی که توسعه دهندگان بیشتری در حال ایجاد آنها هستند این بات ها به سرعت بهبود خواهند یافت.  به این منظور مارکوس امروز از یک سری قابلیت های جدید برای پلتفرم بات خبر داد. باتها هم اکنون می توانند به فایل های ویدئویی، صوتی، گیف ها و دیگر فایل ها پاسخ دهند. بات ها هم اکنون می توانند پروفایل های مسنجر را به حساب های مشتریان مانند یک حساب بانکی آنلاین متصل کنند. همچنین این بات ها برخی از المان های جدید رابط کاربری را دریافت می کنند؛ به عنوان مثال “پاسخ سریع” یکی از این المان هاست که  به تعاملات بهتر کاربران کمک می کند و گزینه ی “منوی پایا” برای بات ها که در هر زمانی دستورات موجود را نشان می دهد و به این ترتیب لازم نیست کاربر آنها را به خاطر بسپارد از دیگر قابلیت های موجود است. همچنین هم اکنون کاربران می توانند بات ها را با استفاده از یک سیستم ستاره ارزیابی کنند و به طور مستقیم بازخوردی را به توسعه دهندگان ارائه دهند.
به گفته ی فیسبوک، آپدیت های جدید برای توسعه دهندگان بر روی وبلاگ جدید messengerblog.com به اشتراک گذاشته می شود.
منبع: theverge

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا