اخبار

نگاهی به تکنولوژی پشت پرده رنگ خاص و منحصر بفرد گوشی HUAWEI P20

سری جدید پرچمدار HUAWEI P20 که در پاریس رونمایی شد توجه مشتریان جهانی را به خود جلب کرده است.
سری HUAWEI P20 به عنوان جدیدترین مدل‌ پرچمدار هواوی، تکنولوژی پیشرفته هواوی را در خود جای داده و از همکاری هواوی در چندین و چند زمینه بهره برده است: دوربین سه‌ گانه ۴۰ مگاپیکسلی Leica که گزینه برجسته HUAWEI P20 Pro است و تراشه اصلی با پشتیبانی  از هوش مصنوعی (AI) که نتیجه سرمایه‌گذاری زیادی هواوی در بخش تحقیق و توسعه به حساب می‌آید.
 
نگاهی به تکنولوژی پشت پرده رنگ خاص و منحصر بفرد گوشی HUAWEI P20
 

مطالب مرتبط

 
با وجود این، در کنار عملکرد و پیکربندی، طراحی نیز فاکتوری مهم برای کاربرانی است که تصمیم دارند یک گوشی همراه خریداری کنند. سری HUAWEI P20 از تکنولوژی پوششی ِرنگ ساختار بهره می‌برد که با الهام گرفتن از نور، رنگ ساختار را در زبان طراحی ادغام کرده و مدلی منحصر به فردی از P20 Pro را با رنگ بسیار خاص و منحصر بفرد Twilight که رنگی مشابه رنگ تاریک و روشن آسمان هنگام آغاز طلوع خورشید است بوجود آورده است.
 
نگاهی به تکنولوژی پشت پرده رنگ خاص و منحصر بفرد گوشی HUAWEI P20

ایجاد و تجسم هنر

شفق قطبی مدار قطب شمال، چشم‌نواز و عمیق است؛ همچنین حباب‌های رنگین‌‎کمان با درخشش در آفتاب، رنگ‌های گوناگونی را از خود ساطع می‌کنند. به راستی زیبایی طبیعت، جریان‌دار، شفاف، مبهم و زودگذر است؛ اما هواوی قصد داشته این زیبایی زودگذر را در Huawei P20 با رنگی خاص ماندگار کند.
طراحان سری HUAWEI P20، رنگ‌های رنگین‌کمان و آسمان گرگ و میش را یکجا در طراحی گوشی همراه استفاده کنند. آن‌ها طیف بین نور آبی و نور فرابنفش در طیف نوری را جدا کرده و آن‌را Twilight (رنگ تاریک و روشن آسمان) نام‌ گذاشتند تا مدل جدید HUAWEI P20 Twilight با تفسیر زیبایی پیشرفتگی تکنولوژی گوشی هوشمند و مطابقت رنگی فوق‌العاده، ایجاد شود.
به عنوان رازآلودترین رنگ در طبیعت و همچنین گزینه منتخب به عنوان رنگ مُد سال ۲۰۱۸ توسط معتبرترین آژانس تحقیقات رنگ جهان—PANTONE؛ بنفش با پایه آبی، به عنوان رنگ ِ نور ِ فرابنفش نام‌گذاری شده که رنگی فرای طیف نور قابل مشاهده توسط انسان است.
 
HUAWEI P20 TwilightHUAWEI P20 Twilight
 
نور فرابنقش توسط PANTONE به عنوان یک رنگ نماینده برای آینده‌نگری، تفکر عمیق ِ همراه با اصالت و هنر، رازآلود بودن و گزینه‌ای کاملاً چشمگیر شرح داده شده است. در سال ۲۰۱۸، رنگ نور فرابنفش به طور گسترده در داخل و خارج انواع نمایش‌ها ( مُد و … ) استفاده و تفسیر کاملاً غنی از آن ارائه شده است. می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال آینده، نور فرابنفش به تدریج وارد زندگی روزمره، کار و همچنین سرگرمی‌های ما خواهد شد.
سری HUAWEI P20 از ماده‌‌ای شیشه‌ای به عنوان بدنه گوشی بهره‌مند شده که می‌تواند به بهترین شکل ممکن، نور را حس کرده و رازآلودگی رنگ طیفی ناشناخته‌ را به حداکثر برساند. این اتفاق، تفسیری تکنولوژیک از سوی هواوی برای رنگ منتخب سال ۲۰۱۸ بوده و فرصتی عالی برای مرتبط کردن این رنگ محبوب با زندگی عموم مردم از طریق استفاده از گوشی‌های همراه است.
 

پوشش طیفی، تقاطع رنگی

سری HUAWEI P20 چگونه به این افکت خاص طیف رنگی آبی و بنفش دست یافته است؟ و HUAWEI چگونه می‌تواند از Twilight روی سطح شیشه بدون اینکه از ضخامت و عمق کم برخوردار باشد استفاده کند؟
طراحان هواوی از نسل جدید تکنولوژی پوشش طیفی برای فیلتر کردن رنگ‌های مورد نیاز استفاده می‌کنند. با وجود این، کنترل محدوده یک طیف رنگ مشخص، بسیار سخت بوده و به عنوان مثال طیف آبی و بنفش، نیاز به تنظیم کردن مداوم دستگاه برای بهبود کیفیت نتیجه دارد.
با ظهور نسل جدید فرایند پوشش طیف رنگ، ضخامت و نوع لایه‌های پوششی را می‌توان در طول سطح تغییر داد تا رنگ ِ ساختار ِ پوششی ِ منحصر به فردی ایجاد شود.
این اختراع و نوآوری پیشتازانه، تجربه بصری جدیدی را به همراه آورده و محدوده غنی از رنگ‌ها را برای سری P20 ایجاد کرده که زیبایی رنگین‌کمان‌وار نور و سایه را منعکس می‌کند.
 

برشی از علم و تکنولوژی، واقعی و غیرواقعی!

با تقاطع و ادغام لایه‌های مختلف، نمایشی چشم نواز و یک دست از طیف رنگ ایجاد می‌شود که خیره‌کننده و سرشار از رمز و راز است.
همچنین با ادغام رنگ‌های مختلف در طراحی بصری رابط کاربریEMUI 8.1  سری HUAWEI P20، هواوی شانس بیشتر دیدن و حس کردن ِترکیب زیبای رنگ‌ها را فراهم می‌آورد.
 
EMUI 8.1  سری HUAWEI P20
وقتی رویارویی دانش و تکنولوژی با هنر انجام می‌شود، شاهد تقاطع نور و سایه در اینجا خواهیم بود؛ زیبایی رنگ، با تکنولوژی پیشرفته رو در رو می‌شود. سری HUAWEI P20 در نور متولد شده و اجازه می‌دهد تا طیف رنگی آسمان گرگ و میش در واقعیت باقی مانده و در دست، لمس شود. زیبایی از این لحظه، دوباره تعریف می‌شود!


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا