اخبار

روز تکنولوژی (TEC DAY) در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

یکشنبه ۳ دی ماه ۱۳۹۶، رویدادی با نام روز فناوری (Tec Day) در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای توسعه توان تجاری‌سازی و تأمین مالی شرکتها و هسته‌های فناور و دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشگاه تهران در آمفی تئاتر دانشکده تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.
همچنین مراسم رونمایی از ۱۵ محصول برتر شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با حضور جمعی از شخصیت های دانشگاهی و مدیران علمی و صنعتی کشور، سرمایه گذاران، مشاوران تخصصی، مدیران واحدهای فناور برگزار شد. در این رویداد از ۱۵ محصول برتر در حوزه های پزشکی و فناوری اطلاعات که به همت متخصصان شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، طراحی و تولید شده اند، رونمایی و تقدیر شد. گفتنی است از بین ۲۵ درخواست رونمایی ارائه شده پس از داوری و ارزیابی فنی،  ۱۵ محصول برتر حائز شرایط لازم برای رونمایی تشخیص داده شد.
در کنار این رویداد، پنل سرمایه‌گذاران تجاری و بازار سرمایه نیز در کنار نمایشگاه فن بازار با حضور ۶۰ غرفه از فعالان دانش‌بنیان برگزار شد.
 
روز تکنولوژی (TEC DAY) در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
 
عباس زارعی؛ رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ابتدای این مراسم اظهار کرد: امروز روز ثبت احوال است و امیدوارم روز مبارکی برای ثبت و شناسنامه‌دار کردن فناوریهای کشورمان باشد.
وی با بیان اینکه پارک دانشگاه تهران، پلتفرم اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: اقتصاد مقاومتی امروز رویکرد دولتها را تشکیل می‌دهد و رویکرد ما در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی است.
رئیس پارک دانشگاه تهران یادآور شد: توسعه ملی، توسعه کارآفرینی و کاهش وابستگی به نفت در اقتصاد مقاومتی مطرح است؛ در انقلاب صنعتی چهارم باید منتظر اینترنت و دستاوردهای آن باشیم که تأثیرات آن بر جامعه، کسب و کار، اقتصاد گسترده است.
زارعی به رویکرد دانشگاه کارآفرین به عنوان موسسه‌ای برای ایجاد مشاغل جدید اشاره و ابراز کرد: آموزش مهارتهای شغلی، ایجاد مراکز نوآوری و ارتباط با صنعت در این دانشگاه اتفاق می‌افتد و هدف ما این است ثروت جامعه را از طریق فناوری ارتقا دهیم.
وی افزود: پارک دانشگاه تهران در روند خدمات‌دهی خود موضوعاتی  نظیر خدمات فنی تخصصی، عمومی‌، مشاوره‌ای و ثبت اختراعات را پوشش می‌دهد؛ مأموریت پارک تبدیل دانش به ثروت و ایجاد شبکه فناوری بین صنعت و دانشگاه است.
 
او خاطر‌نشان کرد: پارک دانشگاه تهران، خودش نوآور در مسیر نوآوری بوده و پارک بخشهای مختلفی در خود جای داده و با توجه به ترند موجود در دنیا که در انقلاب صنعتی چهارم، فناوری اطلاعات و ارتباطات حرف اول را می‌زنند، رویکرد ما نیز در پارک به سمت این حوزه‌ها بوده است.
وی تصریح کرد: سال قبل ۶۰ میلیارد تومان ترنول مالی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است؛ در بخش تحقیق و توسعه و نیروهای دانشی ۱۴۳۶ و ۱۸۸۳ شغل تمام‌وقت ایجاد کردیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا