اخبار

رویداد دیجی کالا برای معرفی سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

در رویدادی که عصر روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۹۷ با حضور جمعی از فعالان و مدیران ارشد کسب و کارهای اینترنتی توسط دیجیکالا برگزار شد، سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing بصورت رسمی معرفی شد. با موبایلستان همراه باشید.
این مراسم که حدودا دو ساعت به طول انجامید، با سخنرانی و خیر مقدم گویی حمید محمدی مدیرعامل دیجی کالا آغاز گردید. در این سخنرانی کوتاه حمید محمدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار فروشنده کالاهای خود را روی دیجی‌کالا به فروش می‌رسانند و تعداد کالاهای سایت به نیم میلیون کالای متنوع رسیده است، افزود که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به عدد یک میلیون کالا در سایت برسد. همچنین حمید محمدی به ارائه توضیحاتی در خصوص مسیری که دیجی‌کالا طی کرد تا به ایده استفاده از این شیوه از بازاریابی برسد، پرداخت. مدیر عامل ساسیت دیجی کالا درباره تنوع محصولات سایت خود چنین بیان کرد؛
” با اضافه شدن دسته موادغذایی تند مصرف گروه‌های کالایی که یک فروشگاه آنلاین می‌تواند داشته باشد تکمیل می‌شود. در این مرحله باید تنوع محصولات هر دسته بیشتر و بیشتر شود تا کاربران به تمام چیزهایی که نیاز دارند در این فروشگاه آنلاین دست پیدا کنند “

بدیهی است که با افزایش تعداد محصولات سایت، بازاریابی برای تمام آنها با مشکلات متعددی مواجه شود. لازم به ذکر است که مکان هایی وجود دارد که برخی از این محصولات را بهتر از خود سایت دیجی کالا به فروش می رسانند. دیجی کالا نیز در حرکتی هوشمندانه اقدام به طراحی و عرضه سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing کرده است. تا از پتانسیل موجود برای فروش محصولات سایت خود بهره ببرد. اما این سیستم چیست؟

سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

اصطلاح بکار رفته برای این سیستم توسط مدیر عامل دیجی کالا بسیار جالب است. حمید محمدی از اصطلاح ” برد-برد به معنای واقعی ” برای این سیستم استفاده کرد. سیستم بازاریابی جدید دیجی کالا که این رویداد نیز به مناسبت معرفی رسمی آن صورت گرفته بود دارای سه اصل است:
۱. بخش مشتری: بنابر گفته های حمید محمدی، مطالعه محتوای درست درباره محصول، آشنا شدن با محصول در جای درست و عدم مشاهده تبلغات مزاحم از موارد مهمی هستند که در بخش مشتری جای میگیرند.
۲. بخش فروشنده: این سیستم بازاریابی برای فروشندگان نیز مزایای خاص خود را دارد. در این روش تبلیغ ترافیک ورودی به صفحه محصولات فروشندگان کیفیت بهتری خواهد داشت بنابراین فزایش کانورژن ریت آن‌ها را بدنبال خواهد داشت.
۳. بخش شرکای تجاری:‌ تمام کسانی که در مدل Affiliate Marketing در فروش دیجی‌کالا همکاری می‌کنند، علاوه بر دریافت کمیسیون به ازای خرید کاربرانی که به سوی دیجی‌کالا هدایت می‌کنند، افزایش نرخ کلیک روی تبلیغات را برای خود کسب می کنند. گفتنی است که که در این میان خلاقیت تولید کنندگان محتوا سبب کسب درامد بیشتر برای آن ها  می شود.

در ادامه این مراسم «حمیدرضا سعادتی» مدیر پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا در خصوص جایگاه سیستم کسب درآمد از طریق همکاری در فروش در فروشگاه‌های آنلاین توضیحاتی ارائه کرد و به بیان این موضوع که تیم مارکتینگ دیجی‌کالا موفق‌ترین الگوهای اجرای افیلیت مارکتینگ را در سراسر دنیا مورد بررسی قرار داده‌اند، پرداخت. سپس مدیریت ایمالز و ساختمان آنلاین به عنوان دو مورد از کسب و کارهایی که بصورت موفقیت آمیز از این سیستم استفاده کرده اند، به بیان جربیات خود پرداختند.
دقایق پایانی معرفی سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing ، به پرسش و پاسخ درباره ی این سیستم و عملکرد آن گذشت و حمیدرضا سعادتی پاسخگوی این دست از سوالات شد.


بیشتر بخوانید: 

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    من ۱۰ روزه جهت همکاری ثبت نام کردم اما سایت شما رو پیچیده یافتم یعنی تا حالا موفق نشدم شروع کنم به کار مهم ترین علتش پیچیده بودن نرم افزار همکاری با دیجی کالاست که اکثر بخش هایش نامفهوم و سخت و غیر قابل مفهومه برای کاربران بخصوص من که متوجه نشدم کد یک محصول انتخاب شده رو از کجا باید دریافت کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا