اخبار

زمان آماده به کار نکسوس ۵ بعد از نصب اندروید M به شدت افزایش می یابد.

اندروید M در ظاهر چند ویژگی جالب دارد. یکی از آنها حالت Doz Mode هست و زمانی فعال می شود که گوشی اندرویدی شما برای مدتی غیرفعال مانده باشد. به کمک Doz گوشی می تواند به خواب عمیق تری نسبت به حالت معمولی خود برود و در نتیجه زمان آماده به کار گوشی نزدیک به دو برابر خواهد شد. وقتی که حالت Doz غیرفعال باشد (وقتی اتفاق می افتد که شما گوشی را بردارید) حالت همگام سازی و پروسه های مسدود شده مجدد فعال خواهند شد.

یکی از ویژگی ها دیگر اندروید M حالت Standby App است. با این ویژگی وقتی گوشی شما در حال استفاده نباشد اپ ها غیرفعال می شوند به شکلی که ارتباط دیتا آن قطع شده و امکان همگام سازی را هم ندارند. پروسه این اپ ها به حالت تعلیق در خواهد آمد. وقتی که شما از گوشی خود استفاده می کنید تمام راههای مسدود شده فعال خواهند شد. احتمال زیاد اندروید M قابلیت تعیین اینکه کدام برنامه همیشه فعال بماند را نیز خواهد داشت. به این شکل شما می تواند این قابلیت را برای تعدادی از اپها غیرفعال کنید.
برای اینکه ببینیم حالت Doz و Standby App در زندگی روزمره چگونه کار می کند یک گوشی نکسوس ۵ که پیشنمایش اندروید M بر روی آن نصب بود را در مقابل همان مدل اما با اندروید نسخه ۵٫۱٫۱ قرار دادیم. و نتیجه؟ پس از ۸ ساعت که گوشی نکسوس ۵ در حالت آماده به کار قرار داشت با اندروید ۵٫۱٫۱ حدود ۵% از شارژ باتری کم شد این مقدار برای نکسوس ۵ ای که نسخه M را داشت حدود ۱٫۵% بود. پس از ۲۴ ساعت گوشی دارای اندروید پایه لالی پاپ مقدار ۱۲% از شارژ را سوزاند. ابزار مجهز به نسخه M در همان بازه زمانی تنها ۴٫۵% در حالت آماده به کار شارژ باتری را مصرف کرد. پس از ۴۸ ساعت نکسوس ۵ با اندروید ۵٫۱٫۱ مقدار ۲۴% از شارژ باتری را بلعیده بود در مقابل آن تلفنی که اندروید M را همراه داشت فقط ۹% شارژ باتری را استفاده کرده بود.
برای گوشی نکسوس ۵ با اندروید ۵٫۱٫۱ حالت آماده به کار ۲۰۰ ساعته پیشبینی شده است. با اندروید M این مقدار به ۵۳۳ ساعت می رسد. این بدان معنی هست که اندروید M می تواند ۲٫۷ برابر بیشتر از ۵٫۱٫۱ گوشی را در حالت آماده به کار نگه دارد. این مورد می تواند برای کاربران اندروید که به شدت به آن نیاز داشتند یک فناوری هیجان انگیز باشد.
 
 

منبع:
Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا