اخبار

ساخت تلفن همراه هوشمند برای کودکان به نام phoneKid

همراه هوشمند کوذکان

بر اساس اطلاعات منتشر شده در پژوهشی در رابطه به اعتیاد به تلفن های همراه هوشمند، ۴۷ درصد از والدین آمریکایی تصور می کنند که فرزندانشان به تلفن های همراه هوشمند خود اعتیاد دارند. با این حال نیازی به نگرانی نیست زیرا به تازگی کمپانی اسپانیایی به نام EscudoWeb که به ساخت محصولات تحصیلی و آموزشی می پردازد از جدیدترین محصول خود در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸رونمایی کرد. این سازه که phoneKid نام دارد در واقع تلفن همراه هوشمندی برای کودکان است که به والدین اجازه می دهد تا بتوانند زمان و چگونکی استفاده از این دستگاه توسط فرزندان خود را به آن دیکته کنند.
این تلفن همراه هوشمند که به نسخه ویژه ای از اندروید با پیشفرض های امنیتی مجهز شده است به والدین اجازه می دهد تا به از راه دور به کنترل دستگاه کودک خود در هر زمان بپردازند. شما قادر خواهید بود تا برنامه هایی که کودکان به آنها دسترسی خواهد داشت را خودتان انتخاب کنید و نیز یا حساب کاربری ای ایجاد کنید که تنها به چند نرم افزار خاص دسترسی داشته باشد. برای مثالف اگر شما حساب ” حالت مطالعه” را فعال کنید، فرزند شما تنها به نرم افزارهای آموزشی نظیر ماشین حساب، ورد و… دسترسی خواهد داشت. همچنین می توانید صفحه خانه تلفن فرزند خود را بلاک کرده و پیامی را در رابطه با انجام کار بعدی برای کودک خود در آن صفحه بنویسید.
همچنین محدودیت های پیشفرضی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که می تواند دور زدن کودک از کنترل والدین را شناسایی کرده و از آن جلوگیری کند. فرزند شما نمی تواند دستگاه و یا موقعیت مکانی را خاموش کند و که البته این امر تا زمانی محقق است که باتری دستگاه خالی نشده باشد.
اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که آیا واقعا بازاری برای چنین محصولاتی وجود دارد؟ برای مثال بسیاری از ما می دانیم که فرزندان به هیچ عنوان رغبتی برای خرید تلفن همراهی که توسط والدینشان کنترل می شود ندارند پس این محصول ممکن است با شکست بزرگی روبرو شود. همچنین انتظار داریم که تمامی قابلیت های یاد شده قیمت در نظر گرفته شده را برای این دستگاه بالا ببرد که همین امر نیز خود می تواند دلیلی بر فروش کم این محصول باشد. با این حال بهتر است در این رابطه گمانه زنی ها را کنار بگذاریم و ببینیم که سرنوشت است دستگاه در واقعیت چه خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا