اخبار

چگونه سامسونگ با گلکسی نوت، فبلت را به محصولی فراگیر تبدیل کرد؟!

مانند هر چیز دیگری در این دنیا، روندها در دنیای موبایل تغییر می‌کند. مدت‌ها قبل از آنکه اسمارت‌فون‌ها فراگیر شوند، هر کسی یک گوشی کوچک داشت. برای بسیار افراد ورود به دنیای موبایل با برند نوکیا و گوشی نوکیا ۱۱۰۰ بود که گاها تبدیل به نماد دنیای موبایل شده بود. اما با ورود اسمارت‌فون‌ها همه چیز تغییر کرد. دیگر نه نوکیا برند قدرتمندی بود و نه نوکیا ۱۱۰۰ نماد آن.
از آنجایی که تعامل از طریق نمایشگر انجام می‌شد، داشتن نمایشگر بزرگتر مزیت مهمی محسوب می‌شد. حالا سال‌ها از زمانی که سامسونگ سری گلکسی نوت خود را معرفی کرد و عصری از گوشی‌های با نمایشگر بزرگ را شروع کرد، گذشته است. حالا، سامسونگ در حال آماده شدن برای رونمایی از گلکسی نوت ۷ است، تا بازار فبلت را بیش از پیش داغ کند.
گرچه انتظار می‌رود که گلکسی نوت ۷ پیشرفته‌ترین و شیک‌ترین نوتی باشد که تا بحال عرضه شده، اما این فبلت بدون پیشینیان خود به اینجا نمی‌رسید. این حتی در مورد گلکسی نوت هم صادق است، اما این گلکسی نوت ۲ بود که ایده فبلت را فراگیر کرد. گلکسی نوت با قلم هوشمند و نمایشگر بزرگش، شروع خوبی بود، اما گلکسی نوت ۲ بود که فروش فبلت‌ها را افزایش داد. بنابر آمار و ارقام، تا سپتامبر ۲۰۱۳ نزدیک به ۳۰ میلیون گلکسی نوت ۲ فروش رفته بود، در حالیکه فروش گلکسی نوت،‌۱۰ میلیون واحد بود. به این ترتیب، فروش نوت ۲ سه برابر نوت بوده و فروش کلی به ۴۰ میلیون واحد در بازه ۲ سال رسیده است. این آمار و ارقام بسیار خوب است و نشان می‌دهد که کاربران کم‌کم داشتند با ایده گوشی با نمایش بزرگتر آشنا می‌شدند. کاربران دریافته بودند که نمایشگر بزرگتر، کارهایی همچون بازی،‌ تماشای ویدئو، خواندن میل و جستجو در اینترنت را راحت‌تر می‌کند.
 
AH-Galaxy-Note-II-1-1600x897
 
فروش گلکسی نوت ۲ در برابر گلکسی نوت تحسین برانگیز بود و نوت‌های بعدی هر کدام تقریبا دو برابر مدل پیشین خود، فروش داشتند. به عنوان مثال، گلکسی نوت ۳، تنها در ۲ ماه ۱۰ میلیون واحد فروش داشت، یعنی برابر با یکسال فروش نوت اولیه! در این نقطه بود که می‌توان گفت ایده فبلت شکل گرفته و در صنعت ریشه دوانده بود و کاربران روز به روز گزینه‌های بیشتری در اختیار داشتند. برخی از فبلت‌هایی که در ۲۰۱۳ معرفی شدند عبارتند از: سونی اکسپریا Z Ultra، ایسوس FonePad 7، ال‌جی Optimus G Pro و سامسونگ گلکسی مگا. البته برخی از این مدل‌ها نمایشگرهایی بزرگ‌تر از ۶ اینچ داشتند، اما به هر جهت در رده فبلت محسوب می‌شدند. این تبلت‌ها موفقیت یکسانی نداشتند، اما نشان می‌داند که کاربران به نمایشگر بزرگ روی خوش نشان می‌دهند. به طور طبیعی، نمایشگر بزرگتر منجر به بازدهی بیشتر نیز می‌شود.
این محبوبیت تا به امروز نیز ادامه داشته و انتظار می‌رود که گلکسی نوت ۷ محبوب‌ترین گلکسی نوت تولید شده باشد. چنین چیزی دور از انتظار نیست و گلکسی نوت ۷ پیشرفته‌ترین امکانات با ظاهری زیبا را در خود گنجانده است. البته ظاهر زیبا معیار شخصی است، ولی گلکسی نوت ۷ المان‌های طراحی خود را از مدل‌های پیشین و پرچمداران گلکسی S می‌گیرد. علاوه بر ظاهر، گلکسی نوت ۷ با ویژگی‌هایی عرضه می‌شود که قبلا دیده نشده‌اند و امکانات پیشین نیز بهبود یافته‌اند.
 
Samsung-Galaxy-Note-5-AH-7-1600x901
 
هنوز دقیقا مشخص نیست که گلکسی نوت ۷ چه امکاناتی دارد، اما برخی اخبار، چشم‌اندازی از فبلت بعدی سامسونگ به ما می‌دهد. نمایشگر ۵.۷ اینچی با کیفیت QHD، حسگر اثر انگشت، رم ۶ گیگابایتی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، رابط کاربری بهبود یافته و اسکنر عنبیه برخی از این امکانات هستند. در هر صورت، گلکسی نوت ۷ شاید محبوب‌ترین نوت تا بحال باشد و دیگر سازندگان را به تکاپوی بیشتر برای کنار زدن سامسونگ وادار می‌کند. زمان چندانی تا رونمای از این فبلت باقی نمانده و رونمایی از آن مشخض می‌کند که آیا سازندگان دیگر می‌توانند به هدف خود فکر کنند یا نه؟!

 
منبع androidheadlines
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا