اخبار

سامسونگ بزرگترین بازنده تعویق تحریم هوآوی

سرانجام پس از گذشت روزهای پرتنش و سخت برای هواوی، با دستور پرزیدنت دونالد ترامپ نام این شرکت از لیست سیاه تحریم های ایالات متحده آمریکا خارج شد و از این پس شرکت های آمریکایی می توانند که همچون گذشته با هواوی تجارت کنند. به این ترتیب هواوی می تواند که دسترسی خود را به خدمات پایه شرکت های آمریکایی همچون ویندوز و اندروید مجددا به دست آورد. اگرچه به نظر می رسد که مدتی زمان لازم است که شرکت های مخابراتی و کاربران بتوانند به این شرکت چینی همچون گذشته اعتماد کنند، ولی با توجه به سابقه این شرکت پیش بینی می شود که هواوی با استفاده کردن از تکنیک های مخصوص خود بتواند که سهم خود را از بازار پس بگیرد. اما بی شک بزرگ ترین بازنده در جریان توافق هواوی و آمریکا شرکت سامسونگ به منظور بزرگ ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند خواهند بود.

تا پیش از شروع داستان های مربوط به تحریم های هواوی، این شرکت چینی با طراحی و ساخت محصولات جذاب و با قیمت مناسب به سرعت در حال نزدیک شدن به شرکت سامسونگ در زمینه تولید گوشی های هوشمند بود که البته در این راه توانست که رتبه اپل را از آن گرفته و به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند بدل شود. اما ناگهان اعمال تحریم سنگین سبب شد که هواوی به شدت از برنامه های خود عقب مانده و حتی بخش از سهم خود از بازار را نیز از دست دهد. با توجه به همین موضوع افشا کننده مشهور خبرهای سامسونگ، Ice Universe، با منتشر کردن توییتی مدعی شد که کمپانی کره ای بسیاری از خطوط تولید جدید خود را کنار گذاشته است زیرا انتظار رقابت با هواوی را تا طی چند ماه آینده نداشتند.

البته این افشاگر مشهور چندی پیش نیز گفته بود که گلکسی نوت ۱۰ با بهترین نمایشگر تمام صفحه نسل قدیم عرضه خواهد شد. این درحالی است که به نظر می رسد هواوی میت ۳۰، اولین نسل از گوشی های هوشمند باشند که در تمامی لبه های کناری، بالایی و پایینی دارای انحنا است. اما علاوه بر این موضوع تا این لحظه دوربین های استفاده شده در گوشی های هوشمند سامسونگ یک نسل از فناوری پریسکوپ گوشی های هوشمند هواوی عقب تر بوده و با توجه به جو حاکم به نظر نمی رسد که این شرکت بتواند در آینده ای نزدیک این موقعیت را بدست آورد. با همه این ها، هنوز نمی توان درباره سفید شدن وضعیت برای هواوی با اطمینان سخن گفت، چرا که ممکن است در آینده هر اتفاقی رخ دهد، ولی به هر ترتیب این یک موقعیت ایده آل است که هواوی قدم های بزرگی را در زمینه کاهش وابستگی های خود به شرکت های غربی بردارد.

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند که تعویق تحریم های هوآوی تا چه زمانی ادامه دارد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا