اخبار

سامسونگ به صورت انحصاری در حال تولید چیپست اسنپدراگون ۸۳۰ است [شایعه]

اگرچه هنوز احتمالاً زمان بسیار زیادی تا عرضه موبایل گلکسی اس ۸ از سوی سامسونگ باقی مانده است، این مسئله سبب نمی گردد تا شاهد انتشار گزارش ها و شایعات مختلف درباره پرچمدار بعدی کره ای ها نباشیم. بنابر آخرین شایعه انتشاریافته از سوی منابع کره ای، برخی از نسخه های گلکسی اس ۸ از چیپست اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام برخوردار خواهند بود که به صورت انحصاری و با استفاده از فرآیند ۱۰ نانومتری توسط سامسونگ تولید می گردد.
بنابر این شایعه، سامسونگ قراردادی انحصاری با کوالکام امضا کرده تا تولید انحصاری اسنپدراگون ۸۳۰ را به کمک فرآیند ۱۰ نانومتری برعهده داشته باشد. گفته می شود این تکنولوژی، قرار است به اختصار FoPLP نام گیرد و به سامسونگ اجازه خواهد داد تا چیپ هایی بدون برد مدار چاپی تولید نماید. در این شایعه همچنین آمده که سامسونگ و کوالکام به کمک یکدیگر این فناوری را توسعه داده اند.
ناگفته نماند که تکنولوژی FoPLP به سامسونگ اجازه خواهد داد تا هزینه تولید را کاهش دهد، پورت های ورودی و خروجی را به شکلی راحت تر روی چیپست تعبیه کند و در مجموع، قطعه ای باریک تر از سابق تولید نماید. ضمناً به لطف فرآیند ۱۰ نانومتری، می توان منتظر مصرف بهینه تر انرژی و بهبود برق رسانی نیز بود.
با توجه به شایعات پیشین، مدل های دیگر گلکسی اس ۸ سامسونگ، از چیپست اگزینوس ۹۹۸۵ خود کره ای ها بهره مند خواهد بود که آن نیز به کمک فرآیند ۱۰ نانومتری تولید می گردد. همانند پارسال، احتمال داده شده که شاهد تفاوت چندان چشمگیری میان اگزینوس ۸۸۹۵ و اسندراگون ۸۳۰ نباشیم. در هر صورت باید خاطر نشان کرد که این شایعه هنوز به تایید رسمی سامسونگ یا کوالکام نرسیده و بدون شک، هنوز زمان زیادی تا ورود اسنپدراگون ۸۳۰ به فاز تولید انبوه مانده است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا