اخبار

سامسونگ تا ۵ سال دیگر بخش موبایل خود را تعطیل خواهد کرد !

 

SamSung-Galaxy-Note5-Dual-S

 
کمپانی سامسونگ اکنون بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان است و در این شرایط، آخرین گزینه ای که برای آینده بخش موبایل این شرکت می توان متصور شد تعطیلی آن است.با این وجود یکی از کارشناسان بازار پیش بینی کرده که سامسونگ تا ۵ سال دیگر بخش موبایل خود را تعطیل کرده و از صنعت موبایل کناره گیری خواهد کرد !
Ben Bajarin در توضیح این پیش‌بینی خود آورده است که کمپانی سامسونگ در آینده‌ای نه‌چندان دور دچار مشکلی به نام «معضل مبتکر» می‌شود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که شرکتی پیشرو نظیر سامسونگ خود را در جمع شرکت‌هایی می‌بیند که گوشی‌هایی مشابه گوشی‌های آن شرکت اما با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر تولید می‌کنند.
Bajarin معتقد است وقتی گوشی‌هایتان را با همان سیستم عاملی عرضه می‌کنید که رقبایتان نیز روی گوشی‌هایشان تعبیه می‌کنند، طبیعی است که به چنین مشکلی بربخورید. دیر یا زود رقیبان موجود در این عرصه موفق می‌شوند گوشی‌های هوشمندی تولید کنند که از هر نظر توان رقابت با پرچم‌داران شرکت‌های پیشرو را دارند. و اینجاست که کاربران دیگر برای خرید گوشی‌های مشابه ولی گران‌تر دلیلی نخواهند دید. چنین وضعیتی موجب می‌شود شرکت‌های پیشرو دیگر انگیزه و دلیلی برای ساخت مدل‌های مبتکرانه با قابلیت‌های جدید نداشته باشند، زیرا هر آنچه تولید کنند، پس از گذشت مدتی کوتاه، از سوی شرکت‌های دیگر با قیمت‌های کمتر بازار را پر می‌کند، طوری که دیگر جایی برای محصولات گران‌تر این شرکت باقی نماند.
این محقق می‌گوید که در حال حاضر نیز شرکت‌های بسیاری هستند که گوشی‌هایی هم‌رده با گوشی‌های شرکت سامسونگ تولید می‌کنند، اما آنها را با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر به فروش می‌رسانند. اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری باشد، شاید با خواندن بندهای بالا و فهمیدن این که مشکل از کجا سرچشمه گرفته است، جرقه‌هایی در ذهنتان خورده باشد: شاید سیستم عامل تایزن همان چیزی باشد که سامسونگ را نجات خواهد داد. این شرکت مدت‌هاست روی این سیستم عامل اختصاصی کار می‌کند و چندی پیش برایتان شرح دادیم که احتمال دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور تایزن سیستم عامل اصلی و پیش‌فرض دیوایس‌های شرکت سامسونگ شود.
اگر با محصولات شرکت اپل آشنایی داشته باشید، می‌توانید حدس بزنید که اپل از گزند چنین مشکلی در امان است. از همان شروع کار، اپل کامپیوترهای مک را با سیستم عامل اختصاصی OS X و آی‌دیوایس‌هایش را با سیستم عامل اختصاصی iOS تولید و روانه بازار کرده است. اگر این شرکت امکان استفاده از سیستم عامل آی‌اواس را روی گوشی‌های هوشمند سایر شرکت‌ها فراهم می‌کرد، شکی نیست که برخی شرکت‌ها به بهای پایین آوردن قیمت تمام‌شده، با دستگاه‌های کم‌کیفیت مبتنی بر آی‌اواس بازار را اشباع می‌کردند. درنتیجه بعید بود سال‌به‌سال شاهد رکوردشکنی اپل در زمینه فروش آیفون باشیم. این‌طور که پیداست، اپل در این زمینه راه را زیرکانه و هوشمندانه انتخاب و آغاز کرده و همچنان نیز آن را ادامه می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا