اخبار

سامسونگ در حال آزمایش لوله های خنک کننده در گلکسی اس ۷ برای کاهش دمای اسنپدراگون ۸۲۰

اگر پیگیر اخبار فناوری ، خصوصا شایعات پیرامون پرچم دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) باشید ، حتما می دانید که منابع زیادی عقیده دارند که سامسونگ پرچم دار آینده خود را در دو مدل با پردازنده های اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۷۴۲۰ راهی بازار خواهد کرد.از آنجا که چیپست های کوالکام سابقه بدی در تولید گرمای بیش از حد دارند ، به تازگی شایعه شده که سامسونگ در حال تست انواع لوله های خنک کننده برای کاهش گرمای چیپست Snapdragon 820 در گلکسی اس ۷ می باشد.
همانطور که اطلاع دارید ، مشکل گرم کردن بیش از حد چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ ( Snapdragon 810 ) ، اعتبار کمپانی سازنده آن یعنی کوالکام ( Qualcomm  ) را به شدت خدشه دار ، و اهالی فناوری خصوصا شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند رده بالا را به این شرکت بی اعتماد کرد.
اما کوالکام حالا با پرچم دار جدیدش یعنی چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ ( Snapdragon 820 ) وارد میدان شده و ادعا کرده که مشکل گرم شدن در این تراشه به کل رفع شده است.اما اگر خاطرتان باشد این کمپانی مشکل داغ شدن اسنپدراگون ۸۱۰ را هم انکار می کرد !
حالا شایعه استفاده سامسونگ از لوله های خنک کننده در گلکسی اس ۷ برای کاهش دمای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ ، یکبار دیگر از احتمال وجود مشکل گرمای بیش از حد در تراشه جدید کوالکام خبر می دهد.ظاهرا سامسونگ در حال تست انواع و اشکال مختلف این لوله های خنک کندده در گلکسی اس ۷ بوده و تا پایان امسال تصمیم خود را در این مورد خواهد گرفت.
چند ماه قبل پس از معرفی رسمی تراشه Snapdragon 820 توسط کوالکام شایعاتی مبنی بر مشکل داغ شدن این تراشه مطرح شد، اما شرکت سازنده ان را تایید نکرد. گرچه کوالکام داغ شدن تراشه Snapdragon 810 را انکار کرده بود، اما خیلی ها مردد هستند که تراشه جدید با چنین مشکلی مواجه نباشد.
اما گزارش جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ در اسمارت فون Galaxy S7 خود از یک لوله گرمایشی استفاده می کند. ظاهرا سامسونگ در حال تست انواع و اشکال مختلف این نوع لوله ها بوده و تا پایان امسال تصمیم خود را در این مورد خواهد گرفت.
البته Galaxy S7 سامسونگ اولین دستگاه استفاده کننده از لوله های گرمایشی نیست، چنانکه Sony Xperia Z5 Premium ،Xiaomi Mi Note Pro و OnePlus 2 هم برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تراشه ۸۱۰ کوالکام از این لوله ها استفاده کرده اند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا