اخبار

سامسونگ در زمینه افزایش حافظه فلش سرمایه گذاری می کند

سامسونگ  در بخش تولید قطعات نیمه هادی خود قصد دارد که سرمایه ای ۷ میلیارد دلاری را برای افزایش حافظه فلش بیشتر اختصاص دهد. این شرکت در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی حافظه‌ی فلش در جهان محسوب می‌شود و قصد دارد این جایگاه را در آینده هم حفظ کند. مبلغ این سرمایه‌گذاری، قرار است در یک بازه‌ی سه ساله در اختیار کارخانه‌ی شی‌آن در چین قرار بگیرد.
حافظه فلش یکی از مهمترین حافظه های موجود حال حاضر دنیاست که در اکثر دستگاه های قابل حمل از جمله گوشی ها استفاده می شود.سامسونگ پیشرو این بازار محسوب می‌شود و طبق گزارش‌های مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، ۴۱ درصد از کل بازار حافظه‌ی فلش در اختیار این شرکت قرار دارد. رتبه‌ی دوم در این فهرست، به شرکت توشیبا تعلق دارد که چیزی حدود ۱۸ درصد از کل بازار است؛ اما این تمام موضوع نیست. سامسونگ پرچم‌دار بازار حافظه‌ی DRAM محسوب می‌شود و حدود ۴۴ درصد از این بازار هم در اختیار این شرکت کره‌ای قرار دارد.
با سرمایه گذاری سامسونگ بر روی حافظه های NAND این شرکت می تواند طیف وسیع تری از نیمه هادی ها را توسط شرکت خود تحت پوشش قرار دهد و تقاضا را کمی کنتر نماید. یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای تراشه‌ی فلش، رشد چشمگیر بازار گوشی‌ هوشمند بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا