اخبار

سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ از اپل بهتر بوده است

شرکت اماری Trendforce گزارشی را ارسال کرد که نشان می دهد سامسونگ از نظر تعداد گوشی ساخته وتولید شده از اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ پیشی گرفته است. با توجه به اینکه سامسونگ هنوز پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ خود را راهی بازار نکرده، پیشی گرفتن این کمپانی کره‌ای مرهون گوشی‌های هوشمند رده پایینی است که راهی بازار می‌کند.
البته طی این گزارش مشخص شده که در این سه ماهه فروش گوشی های بالارده سامسونگ پایین آمده و این کمپانی در حال طی فرایند بازیابی پس از مشکلی است که برای گلکسی نوت ۷ ایجاد شده بود؛ حال آنکه این کمپانی کره‌ای موفق شده است با عرضه‌ی گوشی‌های رده پایین، فروش خوبی تجربه کند. سری گوشی‌های هوشمند گلکسی جی سامسونگ باعث شده کمپانی کره‌ای تنها تولیدکننده‌ای باشد که در فصل اول ۲۰۱۷ شاهد افزایش تولید بوده است.
با احتمال عرضه آیفون ۸ در سه ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی انتظرا می رود این رشد فروش به حد پایین تری برسد؛رندفورس به این نکته اشاره کرده است که بسیاری از تولیدکنندگان نظیر هواوی، سامسونگ و LG گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را طی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌کنند، اما کاربران به انتظار آیفون ۸ خواهند نشست. ترندفورس با اشاره به عرضه‌ی گلکسی اس ۸ سامسونگ  اعلام کرده است که کره‌ای‌ها با وجود عرضه‌ی این گوشی هوشمند، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ رشد فروش چندانی تجربه نخواهند کرد و این موضوع برگرفته از انتظار کاربران برای عرضه‌ی آیفون ۸ در شهریورماه سال جاری است.
طی این گزارش سهم آیفون از بازار گوشی‌ هوشمند طی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ تا سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷، از ۲۰.۳ درصد به ۱۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده؛ البته عرضه‌ی نسخه‌ی قرمزرنگ آیفون باعث شده است این کاهش کمتر باشد.
همچنین اپل با آیفون‌های خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ شاهد کاهش عرضه خواهد بود؛ اما انتظار می‌رود عرضه‌ی نسل جدید آیفون‌های اپل، وضعیت را برای کاپرتینویی‌ها بهبود دهد.
سامسونگ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا