اخبار

سامسونگ مرحله نهایی دومین المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد

سامسونگ مرحله نهایی دومین المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد

چالش دست به آچار

 

دومین المپیاد تکنسین‌های ایران

 
 
مرحله نهایی دومین المپیاد تکنسین‌های ایران، نهم و دهم دی ماه برگزار شد و برندگان این المپیاد به زودی اعلام می‌شوند.
سامسونگ الکترونیکس امسال دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران را با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار کرد. آخرین مرحله این المپیاد در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد و ۱۰ تکنسین برتر هر رشته، طی دو روز به رقابت پرداختند تا بهترین‌های هر گرایش انتخاب شوند.
حدود ۲ هزار داوطلب از سراسر کشور در مرحله اول این المپیاد که به صورت الکترونیکی و با حضور در مراکز فنی و حرفه‌ای استان‌ها برگزار شد، حضور داشتند و ۴۰ نفر برتر آن‌ها (هر رشته ۱۰ نفر) به مرحله نهایی راه یافتند. امسال در بین نفرات نهایی، یک شرکت‌کننده خانم نیز حضور داشت.
مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای شهر کرج در روزهای پنج‌شنبه، نهم و جمعه، دهم دی‌ماه سال ۱۳۹۵ پذیرای نفرات برتر مرحله اول آزمون این المپیاد بود که از سراسر ایران به استان البرز آمده بودند. تمام هزینه‌های این المپیاد از جمله تهیه تجهیزات، دستگاه‌ها، رفت و آمد و اقامت شرکت‌کنندگان را مانند سال گذشته، شرکت سامسونگ به عهده گرفت.
 

 
سامسونگ به عنوان متولی این المپیاد، نفرات برتر گرایش‌های موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری را با توجه به امتیازشان در آزمون اول، به این مرحله دعوت کرده بود تا تکنسین‌های ایرانی با رقبای خود در گرایش تخصصی‌شان به رقابت بپردازند و مانند سال گذشته نفرات اول تا سوم هر گرایش مشخص شوند تا بهترین تکنسین‌های ایرانی، فرصتی برای نمایش توانایی‌ها و تخصص‌های خود داشته باشند.
روز پنج‌شنبه، تکنسین‌های هر گرایش، دانش نصب تجهیزات، اطلاعات و دانش تئوری و نحوه برخورد صحیح با ارباب رجوع را به معرض نمایش گذاشتند که این مراحل تقریبا ۳۰ درصد از نمره آزمون نهایی را به خود اختصاص می‌داد. ۷۰ درصد مابقی امتیازها در بخش فنی، عیب‌یابی و رفع نقص به تکنسین‌ها تعلق می‌گرفت.
 

 
این رقابت‌ها در روز جمعه نیز ادامه داشت و کارشناسان هر گروه به شرکت‌کنندگان فرصت عیب‌یابی دستگاه‌ها و همچنین برطرف‌کردن این عیب‌ها را دادند. سه اصل سرعت، دقت و رعایت نکات ایمنی از جمله شاخص‌های مهم این بخش از مسابقه بود و تکنسین‌ها به دقت توسط کارشناسان، داوران و ناظران هر گرایش زیر نظر قرار گرفته می‌شدند؛ نتایج آزمون براساس سیستم ارزشیابی مسابقات (CIS) محاسبه می‌شود تا شایسته‌ترین افراد امسال نیز از سوی سامسونگ معرفی شوند و جوایز خود را دریافت کنند.
نتایج این مسابقات به زودی از سوی شرکت سامسونگ و سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام می‌شود و طی مراسمی، از نفرات برتر هر گرایش تقدیر خواهد شد.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. سلام میشه کمک کنید که چجوری گروه شماها رو پیدا کنم چون گوشی من سامسونگ هسش تاچ ال سی دیش شکسته بد دادم انداختن ۴۲۰ هزار هم خرجش شد الان دو سه روزه دارم کار میکنم فقط نمیدونم چرا فلیم رو میخوام ببینم کیفیتش اومده پاین یکم شطرنجی نشون میده بد تو تاریکی دوربین گوشیم هم شطرنجی میشه ولی اون موقعه که هوا روشن هسش شطرنجی نمیشه ولی انگشتم رو میزارم رودروبین شطرنجی میشه احساس میکنم ال سی دیش رو کیفیت پاین انداختن باز شما چی میگین مشکلم فقط همین هسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا