اخبار

سامسونگ نکست برای حمایت از کسب و کارها تاسیس شد

سامسونگ نکست برای حمایت از کسب و کارها  تاسیس شد

حمایت از کسب‌وکارهای نوپا

 

Samsung Next - سامسونگ نکست

 
سامسونگ نکست (SAMSUNG NEXT) که پیش‌تر با نام مرکز جهانی نوآوری سامسونگ شناخته می‌شد، در جریان نمایشگاه CES 2017 خبر از ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر «نکست» داد. این صندق سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار دارد و به سامسونگ نکست اجازه می‌دهد تا روی شرکت‌هایی که در مراحل ابتدایی کار خود قرار دارند، سرمایه‌گذاری کنند. البته به شرطی که این کسب و کارها به دنبال تولید نرم‌افزارها یا سرویس‌های نوآورانه باشند.
این صندوق باعث می‌شود تا نکست بتواند با تکیه بر پلتفرم نوآورانه چند مرحله‌ای خود که در مقیاس جهانی است به کارآفرینان حوزه فناوری از طریق سرمایه‌گذاری، تخصیص منابع یا نیروهای خبره و کارآزموده کمک کند.
دیوید یون، مدیر و بنیان‌گذار سامسونگ نکست در مورد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر نکست با چنین بودجه کلانی می‌گوید: «ما این موضوع را درک می‌کنیم که نرم‌افزارها و سرویس‌های به عنوان بخش مهمی از دی‌ان‌ای سامسونگ الکترونیکس هستند و شرکت‌های جوان یکی از راه‌های اصلی برای دستیابی به چنین هدف بزرگی بوده و هستند.»
به گفته مدیر سامسونگ نکست این شرکت آغوش خود را برای حمایت از کارآفرینان سراسر جهان باز کرده است و ایجاد صندوق سرمایه گذاری با بودجه‌ای قابل توجه گواهی محکم بر این مدعاست.
در مرحله سرمایه‌گذاری اولیه، تمرکز اصلی صندوق بر روی ایده‌هایی با موضوعات واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و سایر فناوری‌های پیشرو در دنیای کنونی است.
شرکت‌هایی که تاکنون کمک‌های مالی این صندوق را دریافت کردند شامل: Converge Industries، Dashbot،Entry Point VR، Filament، Intezer، LiquidSky، Otto Radio، ۲Sens، SafeDK  و Virtru  می‌شوند.
برندون کیم، قائم‌مقام و مدیر اجرایی بخش سرمایه‌گذاری سامسونگ نکست در مورد سرمایه‌گذاری و حمایت از کسب‌وکارها می‌گوید: «سرمایه‌گذاری‌های مجموعه سامسونگ این امکان را به شرکت‌ها داده است تا آنها با قدرت و شتاب بیشتری به رشد و توسعه خود بپردازند. صندوق سرمایه‌گذاری نکست سامسونگ باعث می‌شود تا سامسونگ دسترسی و توانایی بیشتری در سطح جهان داشته باشد بتواند سریع‌تر به ایده‌های نوآور، محصولات و استعدادها مرتبط شود.»
در حال حاضر سامسونگ نکست ۴ تیم در اقصی نقاط دنیا دارد که مهم‌ترین‌ آن‌ها، تیم‌های مستقر در ماونتین ویوو، نیویورک، سن‌فرانسیسکو و کره‌جنوبی است. البته در آینده‌ای نزدیک در سال ۲۰۱۷ تعداد این تیم‌ها و مقرهای نکست در دنیا افزایش پیدا می‌کند.
 
 
امیلی بیچر، مدیر اجرایی سامسونگ نکست و رئیس بخش توسعه بین‌المللی سامسونگ نکست در مورد همکاری با شرکت‌های جوان و حمایت‌ از ایده‌های نوآورانه می‌گوید: «ما علاقه بسیاری داریم تا با کسب و کارهای جوان همکاری کنیم و روابط معناداری با اکوسیستم‌های دانش‌بنیان در سراسر دنیا بسیازیم. ما از متخصصان محلی برای رشد و توسعه کسب و کارها در همان نقطه‌ای که هستند استفاده می‌کنیم تا سریع رشد کنند و وارد مرحله توسعه شوند.»
همزمان با توسعه بین‌المللی سامسونگ نکست و راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری آن، سامسونگ نکست اولین حرکت جدی‌اش پس از تغییر نام را در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد. هدف از این کار شفافیت بیشتر هویت شرکت بود تا رسالت و ماموریت اصلی سامسونگ نکست ساده‌تر منتقل شود.
برای اولین بار در CES 2017 سامسونگ نکست طیف متنوع و متعدد شرکت‌هایی که با سرمایه‌گذاری این شرکت راه‌اندازی شدند را به نمایش می‌گذارد تا مردم با همکاران پیشرو سامسونگ در حوزه فناوری بیشتر آشنا شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا