اخبار

سامسونگ همچنان در مسیر پیشرفت و توسعه؛ کمپانی هارمن به جمع دارایی‌های سامسونگ افزوده شد

سامسونگ برای رسیدن به رده کنونی خود در دنیای الکترونیک و دیجیتال، سالیان سال زحمت کشیده و خدمات ارزنده‌ای را به دنیای تکنولوژی ارائه کرده است، پس طبیعی است که شکست خوردن یک پروژه ساخت گوشی هوشمند، این کمپانی را از حرکت رو به جلو متوقف نکند. خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ (Harman) جدیدترین اتفاقی است که در محافل مختلف خبری پیچیده است، خریدی که شاید در نظر اول گران به نظر بیاید، اما واقعیت این است که ۸ میلیارد دلار برای سامسونگ ثروتمند رقم بالایی محسوب نمی‌شود.

خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ

صنایع بین‌المللی هارمن (Harman International Industries) یک کمپانی آمریکایی است که در زمینه طراحی،  مهندسی و مونتاژ لوازم برای خودروسازان، شرکت‌ها و مشتریان فعالیت می‌کند. سامسونگ طی توافق‌نامه‌ خود با این کمپانی وعده کرد که هر سهم موجود را به ازای مبلغ ۱۱۲ دلار خریداری خواهد کرد که در مجموعه حدود ۸ میلیارد دلار برای سامسونگ تمام شده است. خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ به معنی حضور پررنگ کمپانی کره‌ای در بازار در حال رشد تکنولوژی‌های مرتبط و متصل با یکدیگر، مخصوصا در حوزه الکترونیک خودرو خواهد بود.
در نظر داشته باشید که خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ اتفاقی نیست که به یک باره افتاده باشد و استراتژی خاصی پشت آن خوابیده است؛ چنان که سامسونگ از حدود ۷ ماه پیش همکاری خود را برای پیش بردن استراتژی‌های جدیدش در بازار تکنولوژی‌های مرتبط با الکترونیک خودرو کلید زده و همکاریش را با مرسدس بنز در برخی حوزه‌ها آغاز کرده است. با توجه با این استراتژی و از آنجایی که Harman به عنوان یک پیشرو در حوزه ارائه راه حل‌های تجاری مرتبط با صنعت خودرو محسوب می‌شود، خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ کاملا توجیه‌پذیر است. تقریبا ۶۵ درصد از کل بازار صنایع بین المللی هارمن طی یک سال گذشته مرتبط با صنعت خودرو بوده است.
نایب رئیس و مدیر ارشد اجرایی سامسونگ الکترونیکس، او هاین کوآن (Oh-Hyun Kwon)، در این باره گفته:

خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ به کامل شدن ما در زمینه تکنولوژی‌های روز، محصولات و راه حل‌های تجاری منتهی خواهد شد و سامسونگ را در زمینه تکنولوژی‌های الکترونیک مرتبط با خودرو رو به جلو حرکت خواهد داد، استراتژی که شرکت مدت‌‎ها است در سر داشته و به پیشرفت و توسعه در آن امیدوار است.

صنایع بین المللی هارمن در زمینه طراحی و یکپارچه سازی تکنولوژی‌های روز مرتبط با صنعت خودرو تجربه بسیار بالایی داشته و در حال حاضر نیز با بسیاری از خودروسازان بزرگ و مطرح دنیا رابطه تجاری عمیقی دارد. خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ به این معنی خواهد بود که تجربه بالای این دو شرکت، هر کدام در زمینه‌های تخصصی خود، در آینده‌ای نه چندان دور با یکدیگر ترکیب شده و با تکیه بر دانش سامسونگ در حوزه‌هایی که امروز به عنوان پرچمدار در آن‌ها شناخته می‌شود، پنجره جدیدی به دنیای علم و فناوری باز خواهد کرد. قدرت بالای سامسونگ در حوزه الکترونیک غیر قابل امتنا است و در ترکیب با تجربه هارمن، فصلی نو در دنیای الکترونیک، مخصوصا الکترونیک خودرو را نوید می‌‎دهد.
خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ به این معنی است که کمپانی کره‌ای به حدود ۸۰۰۰ طراح و مهندس جدید دست پیدا خواهد کرد، افرادی که شبانه‌روز در Harman مشغول به کار بوده و به دنبال پیدا کردن راه حل‌هایی با توجه به پتانسیل کنونی بازار هستند. بد نیست بدانید که صنایع بین المللی هارمن در زمینه سیستم‌های صوتی نیز دست داشته و به عنوان یکی از برترین‌ها در این حوزه شناخته می‌شود. برندهایی همچون Harman Kardon, JBL, Mark Levinson, AKG, Lexicon, Revel و Infinity نیز از این پس در اختیار سامسونگ خواهند بود و بعید به نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای آن‌ها را فراموش کرده و به دنبال استراتژی‌هایی برای گرفتن پرچمداری بازار سیستم‌‌های صوتی برنیاید.

 

خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ
 
سامسونگ معتقد است که این برندها برای توسعه بخش موبایل مخصوصا تکنولوژی محبوب روز یعنی هدست‌های واقعیت مجازی فوق العاده مفید واقع شده و حرکت رو به جلوی سامسونگ را سرعت خواهند بخشید. هدست‌های واقعیت مجازی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند مشخصا کاربر کمتری دارند، از همین رو با تمرکز بر روی گوشی‌های هوشمند باید دید که آیا می‌توان شاهد جهشی قابل توجه در بخش صوت محصولات آتی سامسونگ باشیم یا خیر.
 
خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ
خوش‌بختانه سامسونگ قصد به هم ریختن نظم و نظام شرکت هارمن را نداشته و همچنین کسی را از کار بی‌کار نخواهد کرد، به همین دلیل با خرید شرکت هارمن توسط سامسونگ، این شرکت از این پس زیر مجموعه کمپانی کره‌ای محسوب شده و با تیم کنونی خود به فعالیت‌هایش “طبق استراتژی سامسونگ” ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا