اخبار

سامسونگ گلکسی S8 لایت لاکچری معرفی شد

گلکسی S8 لایت لاکچری به عنوان گوشی میان رده لوکس سامسونگ معرفی شد. قیمت، مشخصات فنی، سخت افزار و طراحی این گوشی جدید سامسونگ را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

هر چند که سامسونگ در ابتدای ماه گذشته می خواست که نسخه میان رده گوشی گلکسی S9 را رونمایی کند، این نام به گلکسی S8 لایت و در نهایت به گلکسی S8 لایت لاکچری تغییر پیدا کرد و امروز این گوشی با سخت افزار میان رده معرفی شد.

معرفی گلکسی S8 لایت لاکچری

ابتدا باید گفت که گلکسی S8 لایت لاکچری از نظر ظاهری کاملا شبیه به گلکسی S8 است اما تفاوت های سخت افزاری بسیاری با ورژن اصلی گوشی دارد. این گوشی از  نمایشگر Infinity Display با نسبت ابعاد ۱۸.۵:۹ و اندازه ۵.۸ اینچی بهره می‌برد که ارائه کننده وضوح +Full HD است. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی همراه با اسکنر اثر انگشت بر روی قاب پشتی جای خوش کرده است.
اسکنر اثر انگشت نیز به خاطر یکسان بودن طراحی ظاهری با گلکسی S8 در قسمت راست گلکسی S8 لایت لاکچری قرار گرفته است. یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را نیز می‌توان بر روی قاب جلویی گوشی یافت. البته در اینجا خبری از سنسور ضربان قلب نیست که به نظر می‌رسد تصمیم حذف آن، برای مهار هزینه‌ها و قیمت نهایی دیوایس صورت گرفته است.

مطالب مرتبط:

این گوشی همچنین دارای استاندارد IP68 ضد آب و گرد و غبار بوده به علاوه این که از دکمه مخصوص دستیار صوتی بیکسبی نیز بهره می برد. علاوه بر آن باید به پشتیبانی از اتصال ۴G LTE، سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ پی، شارژ بیسیم، اسکنر عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره اشاره کرد که از اس لایت لاکچری محصول میان رده جذابی ساخته است.
البته به خاطر میان رده بودن این گوشی، به جای استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، در آن از پردازنده کم قدرت‌تر اسنپدراگون ۶۶۰ همراه با ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی استفاده شده است. انرژی گوشی توسط یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد و سیستم عامل اندروید ۸ اوریو نیز به صورت پیشفرض در راس بخش نرم افزاری آن است.

قیمت گلکسی S8 لایت لاکچری

گلکسی S8 لایت لاکچری قرار است با قیمتی در حدود ۶۲۵ دلار به فروش برسد. گرچه هم اکنون پیش فروش آن با قیمت کمتر ۵۷۸ دلار آغاز شده است. این گوشی در سایت JD.com که یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشی‌های آنلاین در چین است هم اکنون موجود است. سامسونگ در حال حاضر تنها این گوشی را برای بازار چین معرفی کرده است و مشخص نیست چه زمانی قرار است آن را روانه‌ی دیگر بازارها کند. در انتها لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی اس لایت لاکچری در دو رنگ قرمز (Burgundy Red) و مشکی (Midnight Black) همراه با ایرفون های برند AKG درست همانند نسخه اصلی گلکسی اس ۸ عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا