اخبار

سرانجام کورتانا برای iOS عرضه خواهد شد

سرانجام کورتانا برای iOS عرضه خواهد شد

کورتانا برای iOS

مایکروسافت بالاخره پس از فراز و نشیب‌های بسیار زیاد به قول و قرارهای خود عمل کرده و در روز جمعه به انتشار نسخه iOS نرم‌افزار کورتانا دست زد. این نرم‌افزار می‌تواند تمامی وظایف مربوط به دستیارهای هوشمند را به نحوی سریع‌تر انجام داد و به‌عنوان جایگزین و یا رقیبی بزرگ برای دستیار هوشمند کمپانی اپل یعنی سیری عمل کند.

این نرم‌افزار می‌تواند با سرعت زیادتری بارگذاری شده و به‌صورت پیش‌فرض به دستورها و سوال‌های صوتی پاسخ دهد. علاوه بر این، صفحه اصلی این نرم‌افزار نیز به نمایش کارت‌های اطلاعاتی مربوط به اخبار، آب‌وهوا، ترافیک، تحویل بسته‌ها و رستوران‌های نزدیک دست می‌زند.

برای دسترسی به اطلاعات و ارائه فرمان‌های غیر صوتی نیز می‌توان با اشاره بر روی آیکون موجود در قسمت پایینی و سمت چپ این نرم‌افزار به کلیدهای quick action دسترسی پیدا کرد. به‌این‌ترتیب کاربران می‌توانند علاوه بر دسترسی بله اخبار و شرایط آب‌وهوایی به تنظیم و مشاهده هشدارها و یادآورها پرداخته، قرارهای ملاقات خود را بررسی کرده و از نرم‌افزار درخواست کمک کنند.

کمپانی مایکروسافت درواقع کاربردهای تماس و پیام‌رسانی این نرم‌افزار را نیز به همراه کاربری‌های یادآور آن از نو طراحی کرده است. به‌این‌ترتیب کاربران با پرسیدن سوالات برای جستجو با جواب‌هایی روبرو می‌شوند که تمامی صفحه را در برگرفته‌اند.

بااین‌حال کاربران آیفون نمی‌توانند به کورتانا در خارج از نرم‌افزار آن دسترسی داشته باشند و همین امر نیز خود احتمال استفاده کمتر کاربران از این نرم‌افزار نسبت به دستیار صوتی سیری را افزایش می‌دهد. بااین‌حال نرم‌افزار کورتانا را می‌توان به‌عنوان یک پشتیبان و دستیاری جدید برای کاربرانی دانست که بر روی کامپیوترهای خود از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند زیرا این دو نرم‌افزار به‌راحتی با یکدیگر یکپارچه می‌شوند.

بااین‌حال بر اساس اخبار جدید کورتانا در زمینه پشتیبانی از زبان‌های مختلف دنیا در مقابل سیری در رتبه دوم قرار می‌گیرد و همین نیز از نقاط ضعف دیگر آن نسبت به سیری تلقی می‌شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا