اخبار

سرورهای بازی پوکمون گو مورد حمله مهاجمین قرار گرفتند!

بازی پوکمون گو (Pokemon Go) روز به روز در حال محبوب‌تر شدن بوده و شاهد اضافه شدن میلیونی به مخاطبین این بازی جذاب هستیم. شب گذشته کاربران برای ساعاتی مشکل ورود به سرورهای این بازی را پیدا کرده بودند که یک تیم هکر با ارسال یک توییت ادعا کرده بود به این سرورها حمله کرده است! هرچند که چند ساعت بعد مشکل سرورها حل و کاملاً برطرف شد.

شب گذشته اگر قصد داشتید تا وارد بازی پوکمون گو شوید و در این امر ناموفق بودید؛ احتمالاً فکر می‌کردید که مشکل از اینترنت شما بوده و یا ظرفیت سرورهای این بازی تکمیل شده است و شما نمی‌توانیم وارد آن شوید. به هر حال گزارش‌های متعددی منتشر شد که همگی ادعا می‌کردند سرورهای این بازی رفته رفته در حال غیرفعال شدن هستند و در واقع این سرورها توسط مهاجمینی ناشناس مورد حمله‌ی DDoS قرار گرفته‌اند.
 
گروهی شناخته شده به نام “PoodleCorp” در صفحه توییتر خود گزارش دادند که این بازی را مورد حمله قرار گرفته داده‌اند. این دقیقاً همان گروهی است که ماه گذشته چندین هک حساب کاربری سرویس یوتیوب را نیز برعهده‌گرفته بوده‌اند. این گروه همراه یک توییت به‌صورت جدی سرورهای بازی پوکمون گو را تهدید کرده‌اند و خبر داده‌اند که ظاهراً حمله‌های دیگری نیز در راه خواهد بود:

@PoodleCorp
پوکمون گو #آفلاین #پودل کورپ
۱۶ جولای ۲۰۱۶

 

@xotehpoodle
این تنها یک امتحان بود؛ به‌زودی منتظر انجام آن در مقیاسی بزرگ‌تر نیز باشید.
۱۶ جولای ۲۰۱۶

به‌شخصه امروز این مشکل برای ما نیز وجود داشت. پس از وارد شدن به بازی همه چیز تا ۱۰ دقیقه به‌صورت ثابت ایستاده بود و مشکلاتی سر راه ورود ما به‌حساب کاربری‌مان جهت ورود به سرور وجود داشت. از همان لحظه متوجه شدیم که این‌یک اشکال ساده نیست و اقدامات مخربی در حال انجام برعلیه بازی پوکمون گو است.
 
سرورهای بازی پوکمون گو

تیم توسعه دهنده پوکمون مدعی شد این یک حمله DDoS نبوده است!

جالب اینجاست که صفحه رسمی پوکمون با رد این حمله، اعلام کرده است که مشکلاتی بر سر راه سرور قرار گرفته است و آن‌ها به سختی در حال رفع آن‌ها هستند. این مشکلات برای نخستین بار نیست که به وجود می‌آید و با توجه به هجمه‌ی بسیار زیاد کاربران استفاده کننده از این بازی، روز گذشته چندمین اشکالی بود که برای سرورهای بازی پوکمون به وجود آمده بود. متن این توییت به شرح زیر است:

@PokemonGoApp
مربیان عزیز (شخصیت اصلی شما در بازی پوکمون به‌عنوان یک مربی پرورش دهنده خواهد بود.) ما مشغول کار بر روی حل مسائل مربوط به سرورهای بازی پوکمون گو (Pokemon Go) هستیم. ممنونیم از صبوری شما. ما پستی را به‌زودی حاوی اخبار جدید منتشر خواهیم کرد.
۱۶ جولای ۲۰۱۶

درست چند ساعت پس از ارسال این توییت بسیاری از کاربران خبر دادند که مشکلات مربوط به ورود حل شده است و بدون هیچ مشکلی می‌توانند وارد سرورهای بازی پوکمون گو شوند. هرچند که صفحه رسمی این بازی دیگر پستی را در این باری منتشر نکرده است. علاوه بر آن تیم هکر PoodleCorp نیز تا به اینجای کار به این قضیه واکنشی نشان نداده است تا ما بیشتر بر این باور باشیم که صحبت آن‌ها تنها یک ادعا بوده و اشکال از سرورهای این بازی بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا