اخبار

سرور های مایکروسافت در خطر بیشتری هستند

به تازگی یک گزارش جدید از امنیت سرور های مایکروسافت ارائه شده است گزارش امنیت اطلاعات مایکروسافت با استفاده از داده‌های سرویس‌های اینترنتی و بیش از ۶۰۰ میلیون کامپیوتر در سراسر جهان، چشم‌انداز تهدیدات سایبری، سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌ها و نرم‌افزارهای مخرب را تحلیل می‌کند. آگاهی از این تهدیدات می‌تواند به حفاظت سازمان‌ها، نرم‌افزارها و افراد کمک زیادی بکند.
بر همین اساس تعداد حملات صورت گرفته بر روی سرور های مایکروسافت ۳۰۰ درصد افزایش یافته که بسیار نا موفق است!. نکته‌ی غم‌انگیز گزارش این است که اغلب این آسیب‌پذیری‌ها، ناشی از گذرواژه‌های ضعیف و قابل حدس کاربران نظیر ۱۲۳۴ و مدیریت ضعیف گذرواژه‌ها بوده‌اند که حملات فیشینگ و رخنه به سرویس‌های شخص ثالث را به دنبال دارد. به‌محض اینکه مشخصات حساب کاربری با استفاده از روش‌های فیشینگ به سرقت برود، هکرها تلاش می‌کنند از آن در حساب‌های مختلف استفاده کنند. به همین دلیل، اکنون اکثر سرویس‌های آنلاین به کاربران توصیه می‌کنند که در سرویس‌های خود از گذرواژه‌های مختلفی استفاده کنند. کاربران سازمانی می‌توانند با استفاده از احراز هویت چندعاملی، دسترسی مشروط مبتنی بر خطر و …، از حملات سایبری در امان باشند.
طبق این گزارش بیش از ۶۰ درصد از حملات صورت گرفته بر روی این سرور ها از امریکا و چین بوده اند. سومین کشور مبدأ حملات، کره با ۳.۱ درصد است. بیش از ۸۹ درصد آدرس‌های مخرب آی‌پی که در سه‌ماهه‌ی اول امسال با ماشین‌های مجازی آسیب‌پذیر آژور ارتباط گرفته‌، از کشور چین و به دنبال آن آمریکا با ۴.۲ درصد بوده‌اند. کشور چین با ۴۵.۹ میزبانی به ازای هر ۱۰۰۰ مورد، بالاترین تمرکز میزبانی وب‌سایت‌های مخرب را در ماه مارس داشته است.
هنوز هم مایکروسافت با امنیت سرور های خود دست به گریبان است. علاوه بر این، سازمان‌ها برای بهبود امنیت کارکنان خود می‌توانند از مزایای سرویس‌های مایکروسافت نظیر مدیریت هویت مجاز، احراز هویت چندعاملی آژور و ویندوز هلو برای کسب‌وکار بهره‌مند شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا