ریپورتاژ آگهی

جان دوباره در شبکه نمایش خانگی با کمک سرویس های وی او دی (VOD)

بررسی و تحلیل افزایش چشمگیر مخاطبان سرویسهای وی او دی و تاثیر آن بر پیشرفت صنعت شبکه نمایش خانگی در دورهای که بیشتر از هر وقت دیگری تلاش زیادی در جریان است تا دنیای مجازی شبیهترین تداعیگر دنیای واقعی باشد، دیگر زمان آن رسیده تا با همسو شدن با کسب و کارهای آنلاین و اعتماد به آنها، در راستای توسعه زندگی دیجیتال گام برداریم.
اعتمادهایی که باعث میشود نهال های تازه کاشته شده تکیه گاه مناسبی برای رشد پیدا کنند و تنومند شدنشان با سرعت بیشتری اتفاق افتد. یکی از این نهال های تازه کاشته شده در صنعت سینما سرویسهای وی او دی (VOD) هستند.
سرویسهایی که با هدف رشد شبکه نمایش خانگی و بر بستر تماشای آنلاین محتواهای ویدیویی شکل گرفته اند و حالا در مدت زمان کوتاهی که از شروع فعالیتشان میگذرد، آنقدر توسعه پیدا کردند که اعلام آماری فوق العاده از سمت آنها خبرساز میشود.
شاید از روزهای ابتدایی که خبرهای شگل گیری سرویسهای وی او دی (VOD) منتشر میشد کمتر کسی موقعیتی را پیشبینی می‌کرد که این سرویسها جایگزین تماشای فیلمها و سریالها از طریق دی وی دی شوند.
نا امیدی نسبت به وی او دی (VOD) آنقدر زیاد بود که تهیه کنندگان و صاحبان سرمایه به سختی برای خود سودی را در این مسیر متصور بودند اما حالا محبوبیت این پلتفرم های نمایش آنلاین آنقدر زیاد شده است که جان دوبارهای به شبکه نمایش خانگی بخشیده است. برای مثال در همین روزهای ابتدایی خرداد ماه بود که از سوی مدیریت سرویس فیلیمو اعلام شد این مجموعه از رکورد ۱۸ میلیون دقیقه تماشا در یک روزعبور کرده است.
آمار فوق العاده ای که خبر از یک ظرفیت عظیم مخاطب در سرویسهای وی او دی (VOD) میدهد. ممکن است بپرسید چرا این عدد رکورد محسوب میشود و اهمیت افزایش دقیقه تماشا در چنین سرویسهایی چیست؟ در پاسخ اگر بخواهیم این اهمیت را خارج از فضای تجاری و رقابتی بررسی کرده و به نتایج آن در ابعاد بزرگتری چون تحت تاثیر قرار دادن صنعت شبکه نمایش خانگی نگاه کنیم، بد نیست که سه نتیجه مهم این اتفاق را یادآور شویم :
 

تاثیر بر رشد صنعت شبکه نمایش خانگی

اولین و مهمترین نتیجه تاثیر بر رشد صنعت شبکه نمایش خانگی و گسترش همه جانبه آن است. اگر سرویسهای وی او دی را بازویی برای شبکه نمایش خانگی درنظر بگیریم، گذشتن از ۱۸ میلیون دقیقه تماشا در یک روز نشان از توانمند شدن این بازو و جذب مخاطب چندبرابری در فضای آنلاین دارد. مخاطبهایی که هر کدام میتوانند جان دوبارهای به شبکه نمایش خانگی داده و آن را وارد مرحله جدیدی از تکامل کنند.
 

تقاضای تماشا، بهبود بازار و بالارفتن عرضه

تاثیر دوم بالارفتن تقاضای تماشا، بهبود بازار وبه تبع آن بالارفتن عرضه است که آن هم در پی خود گردش مالی عظیمی در حوزه تولید محتوا به خصوص سریال سازی داخلی به همراه می آورد.

توجه مردم به محتواهای داخلی و قانونی

حال آنچه با ثبت این رکورد به عنوان تاثیر سوم اهمیت پیدا می کند توجه مردم به محتواهای داخلی و قانونی است. فیلمها و سریالهایی که مناسب سازی سنی و محتوایی هم در آن رعایت شده است و حتی تعداد زیادی از آنها عناوین به روز خارجی است. در واقع افزایش دقیقه تماشا در این پلتفرم ها نشان می دهد اگر فضای مناسب برای انتشار محتوا وجود داشته باشد نه تنها این فضا مهجور نمی ماند، بلکه بسیار مورد اقبال قرار خواهد گرفت. بدون شک این آمار و ارقام تنها یک عدد نیست که پس از چند روز فراموش شود یا در میان اعداد معروف دیگر این روزها گم شود. بلکه ثبت و توجه به ابعاد گسترده آن از سوی تصمیم گیران میتواند زمینه حمایت عادلانه و منطقی آنها از سرویسهای وی او دی را فراهم کرده و در غرور این توسعه چشمگیر سهیمشان کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا