اخبار

سری جدید نمایشگرهای هوشمند پورتال فیسبوک پاییز امسال عرضه می ‌شوند

سال گذشته و در ماه نوامبر ۲۰۱۸ بود که فیسبوک اقدام به ارائه نمایشگرهای هوشمند خود با نام های پورتال و پورتال پلاس کرد که اولین تجربه سخت افزاری این شرکت محسوب می شدند. اکنون به نظر می رسد این شرکت قصد دارد که فعالیت های خود را در زمینه تولید سخت افزار افزایش دهند و در ادامه همین موضوع اخیرا رویترز با ارائه گزارشی بیان کرده است که بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان قصد دارد که در پاییز سال جاری نسخه جدیدی از نمایشگرهای موسوم به پورتال خود رونمایی کند که دارای ویژگی ها و طراحی جدید است.

در این رابطه مدیر بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فیسبوک، آقای اندرو باذورث در طی مصاحبه ای که در حاشیه کنفرانس کد آریزونا با خبرنگاران انجام داد، بیان داشت که محصول جدیدی که پاییز سال جاری رونمایی خواهد شد، نسبت به قبل دارای ویژگی های جدیدی در بخش طراحی می باشد، اما پیش از این نمیتوانم چیزی از جزئیات برای شما اعلام کنم.

اگرچه تا به امروز آماری از فروش دستگاه های پورتال فیسبوک در دسترس نیست، اما با توجه به نشانه هایی که می توان به وضوح مشاهده کرد می توان گفت که فروش قابل توجهی متوجه این دستگاه ها نشده است. نبودن هیچ و خبر و شایعه ای از این دستگاه های هوشمند در سطح رسانه ها و کاهش درآمد بخش واقعیت افزوده و مجازی فیسبوک به روشنی نشان دهنده این موضوع است. چراکه فیسبوک در گزارش های منتشر شده از سه ماهه اول ۲۰۱۹ اعلام کرده است که این بخش نسبت به مدت مشابه قبلی حدود ۶ میلیون کاهش درامد را متوجه شده است.

اما مدیر بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فیسبوک نظری متفاوت داشته و در مصاحبه ای که با The Verge انجام داده است گفته است که فروش دستگاه‌ های پورتال با روند مناسبی در حال انجام است. البته ایشان هیچ اشاره ای به تعداد دستگاه های فروخته نداشت. البته فارق از این مسائل فیسبوک به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان مدتی است که به صورت جدی از بابت نقض حریم خصوصی کاربران مورد هجمه کاربران و نهادهای مختلف قرار گرفته است، به همین دلیل عده ای کارشناسان اعتقاد دارد که با توجه به باز بودن پرونده مذکور و حل نشدن مشکلات این چنینی، اکنون زمان مناسبی برای ورود این شرکت به حوزه سخت افزارها نبوده است.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا