اخبار

سونی و تبلت پی با دو نمایشگر مجزا قابل تبدیل به یک نمایشگر

تبلت پی سونی

سامسونگ قصد دارد که در سه ماهه دوم سال میلادی جاری گوشی تاشو خود را معرفی کند.
در این راستا در سال ۲۰۱۱، کمپانی سونی از محصول تاشو خود با نام تبلت پی رونمایی کرد. مهم‌ترین نکته در مورد این دستگاه، استفاده از دو صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی مجزا بود که هر کدام رزولوشن ۱۰۲۴ در ۴۸۰ پیکسل ارائه می‌داد.
در واقع کاربر می‌توانست از هر یک از یک نمایشگرها به‌صورت جداگانه و مستقل یا در قالب یک نمایشگر بزرگ بهره بگیرد.
سونی همچنین بسیاری از اپلیکیشن ها را برای استفاده در این برنامه اپتیمایز کرده بود. به‌عنوان مثال هنگام ارسال یک ایمیل، نمایشگر بالا شامل پیام ایمیل و نمایشگر پایین حاوی صفحه‌کلید اختصاصی و کامل QWERTY می‌شد و این شرایط امکان ارسال آسان‌تر ایمیل را در اختیار کاربران قرار می‌داد.
علاوه بر این در هنگام خواندن ایمیل، صفحه‌نمایش بالا شامل متن یک ایمیل و نمایشگر پایین شامل متن ایمیل دیگری بود. در این تبلت دو اپلیکیشن مخاطبان و تقویم نیز از رابط کاربری مخصوص دو صفحه‌نمایش بهره می‌بردند.

مشکل تبلت کجا بود؟

یکی از مشکلات بزرگ در این تبلت این بود:
حاشیه‌ی ۱.۴ اینچی نه‌چندان زیبایی که بین این دو صفحه‌نمایش وجود داشت. از آنجا که هر کدام از صفحه‌نمایش‌های مورد اشاره به‌صورت مستقل کار می‌کنند، شاید وجود حاشیه‌ی بین آن‌ها یک مشکل محسوب نشود؛ اما مشخصا در هنگام یکی کردن نمایشگرها، با وجود چنین حاشیه‌ای کاربران احساس خوبی نداشتند.
با نگاهی مجدد به این تبلت ارائه شده در سال ۲۰۱۱ اگر از قبل با این سیستم‌عامل کار کرده باشید، حتما می‌دانید که در سال ۲۰۱۱ ورژن هانی‌کومب (شانه‌ی عسل) اندروید توسط گوگل منتشر شد.
شماره‌ی نسخه‌ی هانی‌کومب، ۳.۰ بود و مخصوص تبلت‌ طراحی شده بود. تبلت پی سونی در زمان معرفی به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۳.۲ هانی‌کومب را اجرا می‌کرد که پس از آن به اندروید ۴.۰.۳ بستنی یخی ارتقاء یافت. علاوه بر این باید اشاره کنیم که تبلت پی سونی یک محصول تصدیق شده توسط پلی‌استیشن محسوب می‌شد.
با در نظر گرفتن این موضوع که تبلت پی در سال ۲۰۱۱ معرفی شده است، نمی‌توان از وجود حاشیه‌ی بین دو نمایشگر آن چندان ایراد گرفت؛ چراکه طرح نوآورانه‌ی این محصول است که اهمیت بیشتری دارد.
تبلت پی
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا