اخبار

سونی دنیا را برای استریم بازیهای ویدئویی آماده نمی داند

ممکن است که شما نیز متوجه شده باشید که در چند سال آینده انقلابی بزرگ در زمینه بازی های ویدیویی رخ خواهد داد. این اتفاق از زمانی شروع شد که گوگل به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری جهان تصمیم به ورود به صعنت استرمینگ بازی های ویدیویی گرفت. از طرفی مایکروسافت و سونی نیز به عنوان دو شرکت بزرگ تولید کننده کنسول های بازی نیز به سختی بر روی کنسول های جدید خود با نام های ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن ۵ در حال کار کردن هستند. با ورود گوگل به این صعنت و شکل گرفتن مثلثی، هرکسی می تواند به این فکر فرو برود که آیا خبرهایی در راه است!. گوگل مدتی است که پلتفرم جدید خود را نام گوگل استادیا معرفی کرده است. استادیا در زمینه استرمینگ بازی های ویدیویی فعالیت خواهد کرد، در صورت آمادن بودن زیرساخت های مناسب در سمت کاربران، به زودی انقلابی در این زمینه رخ خواهد داد.

استرمینگ بازی های ویدیویی در صورت اجرا شدن دیگر هرگونه نیازی به سخت افزارهای گران قیمت گیمینگ را رفع کرده و همه کاربران را قادر می سازد که بازی های موردعلاقه و باکیفیت مدنظر خود را در هر دستگاهی، شامل لپ تاپ، گوشی هوشمند و تلویزیون اجرا کرده و از آن لذت ببرند. گوگل پس از رونمایی کردن از استادیا، وعده داده است که تمامی کاربران می توانند تمامی بازی های موجود را در وضوع تصویر ۴K  و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. همین موضوع به خودی خود حیرت انگیز می باشد، موضوع زمانی جالب تر می شود که بگوییم شما برای بازی کردن عناوین ویدیویی جدید تنها به یک دستگاه هوشمند شامل موبایل، تبلت، لپ تاپ، پی سی و غیره و اشتراک استادیا نیاز خواهید داشت. اما یکی از پایه های اساسی به وقوع پیوستن چنین رخدادی دسترسی کاربران به یک اینترنت فوق العاده پر سرعت است.

درست به همین دلیل است که شرکت سونی در اظهار نظری جدید اعلام کرده است که دنیا آمادگی های لازم را برای استفاده کردن از سرویس استرمینگ بازی ها را در حال حاظر ندارد. به همین جهت اعلام کرده است که کاربران هنوز این امکان را ندارند که بتواند با استفاده از سرویس های اینترنت فعلی، اقدام به استفاده کردن از گوگل استادیا کنند، به همین جهت نیز عرضه نسل آینده کنسول های بازی به شدت ضروری خواهد بود. کنیچیرو یوشیدا به عنوان مدیرعامل سونی با انجام مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اعلام کرده است که در نسل نهم از کنسول های بازی شاهد افزایش چشمگیر قدرت پردازشی هستیم که این امر مهر تاییدی برای ضرورت عرضه نسل بعدی از کنسول های محسوب می شود.

سونی به صورت کلی معتقد که است که سرویس های استرمینگ بازی های ویدیویی دارای آینده درخشانی هستند، اما در حال حاظر رقیب جدی و قابل ارائه برای کنسول های بازی قدرتمند نیستند، اما این پتانسل را دارند که در درازمدت خانواده پلی استیشن را تحت تاثیر قرار دهد. به همین جهت شرکت مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۰، ایکس باکس اسکارلت را به دست مشتریان خود خواهد رساند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا