اخبار

سونی ورودی جک ۳٫۵ میلیمتری خود را حفظ خواهد کرد

سونی قصد دارد تا ورودی هدفون جک ۳٫۵ میلیمتری  گوشی های خود را  حفظ کند. سونی در یک نشست خبری در ژاپن که در ماه پیش برگزار شده بود، بیان کرد که آن ها به دنبال بهبود کیفیت صدا و ارائه‌ی خدمات و محصولات صوتی با وضوح بالا می باشد.
پس از آن که شرکت اپل در گوشی موبایل آیفون ۷، جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون را حذف کرد، سوالات بسیاری در مورد آینده‌ی این پورت هدفون به وجود آمد.استفاده اپل از ایرپاد آیفون و نشان دادن راه به دیگر کشور ها و  کنار گذاشتن جک ۳٫۵ میلی متری هدفون این اجازه را به تولیدکنندگان می‌دهد تا در فضای داخل دستگاه صرفه‌جویی کرده و به جای آن از پورت USB تایپ C برای صدا استفاده کنند. همچنین این موضوع می‌تواند باعث باریک‌تر شدن گوشی و یا بزرگتر شدن محفظه‌ی باتری نیز بشود. آن‌ها همین‌طور معتقد هستند که با استفاده از پورت USB تایپ C می‌توان کیفیت صدا را نیز بهبود بخشید
سونی بیشتر شهرت خود را مدیون کیفیت صدای محصولاتش است.چرا که تا آنجا که یاد داریم از ابتدای کودکی محصولات سونی هر ساله با کیفیت بسیار خوب ارائه میشد. با این حال پس از حذف جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون توسط اپل و اضافه شدن ایرپاد، جالب بود که بدانیم چه تغییراتی در بازار پیش خواهد آمد و سایر برندها نیز این کار را تکرار می‌کنند یا خیر. در حال حاضر، شرکت سونی اعلام کرده که این پورت هدفون فعلا در گوشی‌های این برند باقی خواهد ماند اما هنوز مشخص نکرده که این موضوع تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.همچنین سامسونگ نیز برای گلکسی S8 این عمل را انجام خواهد داد.
جک 3.5 میلیمتری
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا