اخبار

سیستم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون درصورت نیاز کارمندان را اخراج می‌کند

کمپانی آمازون نیز مانند کمپانی اپیک گیمز از وارد کردن فشار کاری زیاد به کارمندان لذت می‌برد. این کمپانی بر روی اعداد و ارقام بسیار حساس است از این‌رو به کارمندان خود و فشار کاری بالایی که روی آن‌ها است اهمیتی نمی‌دهد. جالب است بدانید که کمپانی آمازون آنقدر بر روی میزان کار بالای کارمندان خود حساسیت به خرج می‌دهد که دائما کارمندان بخش انبار خود را کنترل می‌کند. البته این تمام مسئله نیست چراکه کمپانی آمازون یک سیستم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز توسعه داده که این سیستم دائم در حال بررسی میزان کاری که کارمندان انجام می‌دهند است به‌گونه‌ای که درصورت دیدن کم‌کاری از سوی کارمندان به آن‌ها هشدار می‌دهد و درنهایت اگر آن‌ها به هشدارها گوش ندهند آن‌ها را اخراج می‌کند.

این سیستم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی موجب شده است که در سال گذشته بیش از ۳۰۰ کارمند تاسیسات بالتیمور از این کمپانی اخراج شوند از این‌رو کمپانی آمازون از افت نسبی تعداد کارمندان در بخش آمریکایی شمالی برخوردار است.

البته که نیروها و کارمندان کمپانی آمازون به دلیل حساسیت زیادی که این سیستم نظارتی بر روی آن‌ها دارد، کم‌کاری نمی‌کنند درواقع مشکل از خود این سیستم است چراکه زمان دقیق استراحت هر یک از کارمندان این کمپانی را مورد بررسی قرار می‌دهد و درنتیجه محاسبه می‌کند که هر کارمند تا چند دقیقه استراحت کرده است. برخی از کارمندان کمپانی آمازون می‌گویند فشار این سیستم نظارتی بر روی ما آنقدر زیاد است که حتی برای دستشویی‌رفتن هم کار خود را یک لحظه رها نمی‌کنیم. حتی کارمندان مسلمان این شرکت به دلیل زمانی که برای نماز خواندن صرف می‌کردند توسط این سیستم نظارتی هشدار دریافت کرده و درنهایت پس از دریافت چندین بار هشدار از این کمپانی اخراج شده‌اند.

جالب است بدانید که این سیستم نظارتی تنها بر روی کارمندانی که در این شرکت فعالیت دارند فشار وارد نمی‌کند بلکه رانندگان را نیز زیرنظر دارد به‌گونه‌ای که خیلی از آن‌ها اعلام کرده‌اند به دلیل اینکه از این سیستم هشدار دریافت نکنند مجبورند خیلی از قوانین رانندگی مانند ایستادن پشت چراغ قرمز را زیرپا بگذارند و خیلی سریع با سرعت بسیار بالا اجناس را به دست خریداران آن‌ها برسانند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا