بررسی‌ تخصصیراهنمای خرید گوشی موبایل

شیائومی Mi Note 2 و سامسونگ گلکسی S7، مقایسه ای بین دو غول گوشی هوشمند

مقایسه ای بین دو غول گوشی هوشمند

شیائومی Mi Note 2 در برابر سامسونگ گلکسی S7

شیائومی Mi Note 2 در برابر سامسونگ گلکسی S7

 

ارزانتر یا بهتر؟

در این مقایسه میبینیم که شما بیشتر تمایل دارید که پول خود را خرج کنید و غول کره ای ،گلکسی S7 را خریداری کنید و یا این که به دنبال گوشی نوت باشید و پول کمتری خرج کنید و Xiaomi Mi Note 2 را خریداری کنید. در حال حاضر اختلاف قیمت عمده ای بین این دو گوشی وجود دارد، با این که از نظر سخت افزاری شیائومی چیزی کمتر از گلکسی S7 ندارد.
در حال حاضر دوگوشی شیائومی Mi Note 2 و سامسونگ گلکسی S7 Edge روبروی ماست. قیمت گوشی گلکسی حدود ۲،۱۰۰،۰۰۰ تومان است در حالی که شیائومی قیمتی بین ۱،۴۰۰،۰۰۰ الی ۱،۶۰۰،۰۰۰ خواهد داشت.
قیمت شیائومی Mi Note 2 تقریبا دو سوم گلکسی S7 است. این دو گوشی هیچکدام صفحات فلت ندارند و هر دو دارای صفحات منحنی هستند.
همانطور که میدانید شیائومی Mi فعلا هنوز در چین تولید میشود و ورژن بین المللی آن متفاوت خواهد بود. برعکس آن سامسونگ گلکسی S7 Edge در سراسر دنیا منتشر شده است و هر کاربری که بخواهد می توانید آن را به راحتی خریداری نماید.

بسته بندی

شیائومی Mi Note 2 همچون دیگر شیائومی ها دارای یک باکس خاص است. یک جعبه سفید رنگ دارای یک شارژر سریع و USB کابل است. همچنین مشخص است که هدستی روی این دستگاه نیست و فقط با پرداخت ۱۰ دلا هزینه بیشتر این هدست ها را برای شما ارسال خواهند کرد.
گلکسی S7 Edge دارای یک باکس سیاه، دارای یک شارژر سریع و یو اس بی کابل است. همچنین دارای یو اس بی OTG و یک هدست مجزا است.

 

طراحی

در حال حاضر به دنبال مقایسه ظاهری این دو گوشی هستیم. زوایای سامسونگ و قسمت های منحنی آن بسیار واضح تر  و قابل لمس تر است که حتی وقتی از کنار به آن نگاه می کنید به نظر می رسد که دو طرف از هم جدا شده اند. صفحه شیائومی کمی نرم تر دچار منحنی شده است و زیاد منحنی بودن آن به چشم نمی آید. اما در هر حال فلت هم نیست.
S7 در کل نرم تر و روان تر است، گوشه هایش گرد تر می باشد و حتی لبه های آلومینیومی آن زیاد حس تیزی به کاربر نمی دهند. در مقابل شیائومی از نظر ظاهری شیک تر و تجاری تر است.
هر دو گوشی دارای بدنه پشتی شیشه ای است. گلکسی S7 Edge با گوریلا گلس ۴ پوشانده شده، در حالی که در شیائومی چنین چیزی نیست.
شیائومی همچنین گوشی بزرگتری است. البته به نظر نمی رسد تفاوت ۵ میلیمتر ارتفاع این دو گوشی زیاد به چشم بیاید. علاوه بر این شیائومی ۰٫۱ میلیمتر نیز نازکتر از گلکسی S7 می باشد. هر دوی این گوشی ها دارای دکمه کلاسیک مکانیکی هوم می باشند که در آن ها تشخیص گر اثر انگشت وجود دارد.
شیائومی Mi Note 2 دارای دو سیم کارت است و هر دو نانو هستند. اما باید توجه کنید که اسلات هیبریدی وجود ندارد که دارای حافظه قابل گسترش باشد. حافظه آن ۶۴ و ۱۲۸ گیگاباتی است.از سوی دیگر سامسونگ دارای میکرو اس دی ۲۵۶ گیگابایتی است که تا ۳۲۰ گیگابایت جای گسترش دارد. همچنین ورژن دو سیم کارته آن نیز وجود دارد که یک اسلات آن هیبریدی است.

صفحه نمایش

در مورد طراحی صفحات منحنی صحبت می کنیم. در هر دو دستگاه صفحه های نمایش دارای لبه های منحنی هستند.
هر دو گوشی دارای صفحات نمایش OLED هستند و تنها تفاوتشان منبع آن هاست. سامسونگ صفحه نمایش گلکسی S7 خود را روی یک پنل Super AMOLED کارگذاشته و از طرف دیگر شیائومی روی یک صفحه ساخت ال جی تکیه دارد.
گلکسی S7 Edge با یک صفجه نمایش ۵٫۵ اینچی QHD راه اندازی شده که تراکم پیکسلی آن ۵۳۸ppi است. شیائومی Mi Note 2 نیز یک صفحه ۵٫۷ اینچی FullHD  با تراکم پیکسل ۳۸۶ppi دارد.
خب بریم سراغ مقایسه این دو صفحه نمایش، در قبال بیشترین نور صفحه شیائومی در زمانی که گلکسی روی  مد دستی است از گلکسی S7 بیشتر نیست. در زمان تنظیم نور اتوماتیک نیز چنان نور صفحه ای ارائه میدهد که چشم را میزند. ۶۱۰ نیتس حد ماکزیمم نور گوشی است.
همچنین گلکسی S7 Edge به طور واقعی دارای کانتراست بی نهایت است و زمانی که دارای صفحه سیاه است پیکسل ها را خاموش میکند. درست مثل AMOLED واقعی. اما در شیائومی Mi Note 2 مقداری روشنایی کوچک ملاحظه میکنید.
در تست زیر نور خورشید، گلکسی S7 Edge بهترین عملکرد را نشان می دهد. البته شیائومی Mi Note 2 نیز در قیاس با LCD ها خیلی بهتر عمل میکند.
آیا برای صفحه نمایش می توانیم بگوییم که گلکسی S7 گرانتر است و خرید آن صرف نمیکند؟ خیر اینطور نیست. بلکه واقعا صفحه نمایش گلکسی S7 Edge بهتر عمل میکند.

باطری

سامسونگ گلکسی S7 Edge از یک باطری ۳۶۰۰ میلی آمپری استفاده میکند.اما شیائومی Mi Note 2 دارای باطری ۴۰۷۰ میلی آمپری است.
به عنوان عمر باطری Mi Note 2 با امتیاز ۹۲ ساعت تحمل شارژ،رتبه بهتری کسب کرده است.حتی در زمان های نمایش ویدئو تا ۱۵ ساعت یک سره جواب می دهد.در زمان تماس های ۳g نیز ۲۸ ساعت زمان شارژ دارد.در زمان وبگردی نیز تا ۹ ساعت و نیم جوابگو می باشد.

 
در تست هر دو ورژن گلکسی S7 Edge، یکی با اکسینوز ۸۸۹۰ و دیگری با اسنپدراگون ۸۲۰ مقادیر مختلفی به نمایش گذاشتند.
در تست با چیپست اکسینوز ،مقدار باطری مصرف شده کمتر است.این ورژن از گلکسی S7 Edge دارای نمایش ویدئو با ۲۰ ساعت مصرف باطری است و ورژن اسنپدراگون ۸۲۰ با ۱۷ ساعت مصرف باطری مصرف بیشتری نشان می دهد.

 

نرم افزاری

همانند بسته بندی ، چیز هایی در شیائومی Mi Note 2 وجود دارد که در دیگر گوشی های شیائومی وجود ندارد.
در شیائومی صفحه نرم افزاری V8 بر پایه اندروید ۶ مارشمالو با رنگ ها و جلوه های تصویری زیاد وجود دارد. هیچ صفحه مجزایی برای نمایش اپلیکیشن ها وجود ندارد و همه برنامه ها در صفحه هوم اسکرین هستند. همچنین دارای تم های زیادی است که می توانید  از آن ها استفاده نمایید. صفحه نوتیفیکیشن و task switcher  نیز همانند گوشی های iOS می باشد.
لانچر MIUI دو برابر فضا و دو برابر تعداد اپلیکیشن به شما می دهد. دو برابر اپلیکیشن به این معنی که به شما اجازه می دهد که در آن واحد دو نسخه مجزا از هر برنامه را روی گوشی داشته باشی. فضای اضافی و Second Space به معنای یک دسکتاپ متفاوت است که می توانید اپها و عکس های مختلف را به صورت جدا روی آن داشته باشید.
شیائومی Mi Note 2 با یک سری کامل از اپلیکیشن ها به دستتان میرسد که دیگر نیازی به اپلیکیشن های دیگر شرکت ها برای اجرای برنامه ها نباشد. همچنین یک سری از برنامه های Phone Manager مثل Security که کنترل های برنامه را تنظیم می نماید و مصرف اینترنت و مد های باطری را نیز کنترل می کند وجود دارد.
رابط کاربری گلکسی S7 Edge مشابه non-vanilla است. در این مدل دو حالت وجود دارد، یک صفحه مربوط به اپلیکیشن ها که تمامی برنامه ها روی آن است و دوم هوم اسکرین با میانبر های روی آن.
قسمت نوتیفیکیشن ها نیز به صورت شخصی سازی شده است. همچنین Task Switcher خیلی شبیه تر به Task Switcher های اندرویدی می باشد.
گلکسی S7 Edge و S7 سامسونگ مد  Always On Display را راه اندازی کرده است که اساسا شما می توانید برای زمانی که صفحه نمایش خاموش است یکی از طراحی ساعت های پس زمینه گوشی را به صورت متداوم روی صفحه داشته باشید و اگر یک نوتیفیکیشن بیاید در قسمت پایینی این ساعت ها یک آیکن جدید نمایان میشود .در آن قسمت شما می توانید درصد باطری و نوتیفیکیشن های رسیده را ببینید.

 

کارایی

گلکسی S7 Edge خیلی وقت پیش به بازار آمد و با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی شد.همچنین ورژن دیگر نیز با اکسینوز ۸۸۹۰ به بازار آمد که کمی متفاوت تر است.
شیائومی Mi Note 2 در طرف دیگر،با یک چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ SoC با پردازنده ۲٫۳۵ گیگاهرتز کلاک معرفی شد. Mi Note 2 دارای ۶ گیگابایت رم است ولی ورژنی که ما تست کردیم دارای رم ۴ بود ،گلکسی S7 Edge نیز دارای رم ۴ است.
در تست های پردازنده های در GeekBench ،شیائومی Mi Note 2 بین دو ورژن S7 Edge قرار دارد.در تست تک هسته ای ،این گوشی به اندازه S7 Edge اکسینوزی جوابگوست.هر دوی آن ها S820 را از نظر سرعت پشت سر میگذارند. در این مقایسه ها اکسینوز واقعا بهتر است اما اسنپدراگون ۸۲۱ شیائومی خیلی شبیه به اسندراگون ۸۲۰ S7 Edge با بهبود کارایی بیشتر است.

کیفیت صدا و اسپیکر

هر دو گوشی هوشمند یک اسپیکر با صدای قوی دارند.همچنین هیچ متد استریویی در هیچکدام وجود ندارد. این دو اسپیکر روی گوشی ها ، دارای صدای خیلی زیاد نیستند اما عمدتا به خوبی عمل میکنند.
به عنوان کیفیت صدا روی هدفون جک ۳٫۵ میلیمتری در شیائومی Mi Note 2 کمی دارای نویز خواهیم شد. در حالی که S7 Edge در جداسازی کانال های صدا بهتر عمل می کند. Mi Note 2 همچنین خیلی صدای قویتری نسبت S7 Edge دارد.
 

دوربین ها

این دو گوشی عملکرد های متفاوتی در گوشی های خود دارند. Mi Note 2 دارای مگاپیکسل های بیشتری است و از دوربین ۲۲٫۵ مگاپیکسلی سونی IMX318 استفاده میکند. قرار دادن پیکسل های بیشتر روی سطح به اندازه ۱/۲٫۶ به آن معنی است که اندازه پیکسل ها خیلی کوچکتر هستند.این مقدار به ۱٫۰ میکرون میرسد.این قابلیت در دوربین سلفی نیز به کار برده شده است. در این دوربین هیچگونه image stabilization  وجود ندارد اما دارای قابلتی EIS به همراه یک ژیروسکوپ مستقیما در کنار لنز دوربین است.
گلکسی S7 Edge از سوی دیگر دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲٫۵ است. در این دوربین پیکسل ها ۱٫۴ میکرون می باشد، با این حال مشخص تیست که چند درصد از محیط پیکسلی برای دریافت نور استفاده میشود و چند درصد برای تشخیص فاز تصویر. به طور کلی به عنوان دوال پیکسل یا پیکسل های دوگانه شناخته میشود. که این سیستم روی دوربین های DSLR نیز از پیش قرار داده شده بود و باعث میشد که دقیق و دارای فوکوس سریع باشد.
صفحه برنامه دوربین شیائومی Mi Note 2 بسیار ساده است و دارای مد های HDR و فلش مد در صفحه اول است.اگر به قسمت مد های دوربین بروید دارای پاناروما، مد دستی، ISO، سرعت شاتر و فوکوس است.
صفحه برنامه دوربین گلکسی S7 از سوی دیگر در مد اتوماتیک دارای تنظیمات بیشتری است. حتی دکمه های رزولوشن و تایمر نیز روی صفحه اول قرار گرفته است. در مد پرو می توانید تنظیمات مترینگ و نقاط اتوفوکوس را نیز مشخص نمایید. در هنگام دسترسی به فوکوس دستی، قسمت وسط تصویر را به شما به عنوان فوکوس اولیه پیشنهاد می دهد که بتوانید بهتر تنظیمات را انجام دهید.

کیفیت عکس

در زمان روشنایی روز، وقتی که نور خوبی داریم شیائومی Mi Note 2 عکس های بینظیری میگیرد.و در عکس های گرفته شده جزییات بسیاری دیده می شود. اگر نویزی هم دیده شود مشکلی نیست و رنگ ها بسیار بالانس شده می باشند. حتی محدوده دینامیکی نیز بهتر از تصورات شما است. در چنین مقایسه ای گلکسی S7 با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خود در برابر دوربین ۲۲٫۵ مگاپیکسلی Mi Note 2 کم می آورد.
در صحنه هایی با نور کمتر دوربین S7 Edge عملکرد بهتری دارد. تصاویر آن در صحنه های تاریک تر تمیز تر است و همچنین جزییات بشتری علیرغم کمتر بودن رزولوشن تصویرش نمایش می دهد. رنگ ها نیز بهتر مشخص می شود.

دوربین سلفی

Mi Note 2 دارای یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است که دارای اتوفوکوس و دهانه f/2.0 است. همچنین گلکسی S7 Edge دارای دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی است و دارای فوکوس ثابت است و دهانه لنز f/1.7  دارد.
در تست ما از Mi Note 2 با دوربین جلو مشکلاتی در اتوفوکوس وجود داشت، زمانی که لازم داشتیم، روی صورت دقیقا فوکوس نمیکرد و دیگر جزییات را نیز نمایش میداد. در کنار آن رنگ پوست تقریبا خوب است و محدوده دینامیکی و کانتراست تصاویر نیز خوب است.
 

کیفیت فیلمبرداری

تصویربرداری ۴K در دوربین های این روز های پرچمداران برند های معتبر یک عمل ثابت است.البته این دو گوشی هر دو با کیفیت ۲۱۶۰p فیلمبرداری می کنند. میزان Bitrate در S7 Edge کمی بیشتر است. ویدئو های S7 Edge کمی واضح تر هستند و دارای جزییات بیشتری می باشند.همچنین دارای سطح دید بیشتری در دوربین ویدئویی است و  اگرجزییات را کنار بگذاریم Mi Note 2 در رنگ ها و تنظیم نور خیلی خوب عمل میکند.

جمع بندی

همانطور که در اول بحث گفتیم شیائومی Mi Note 2 در چین حضور دارد و به زودی در سراسر دنیا عرضه می شود. اگر از نظر قیمتی مشکل دارید می توانی به جای S7 Edge این گوشی را تهیه نمایید چون که از نظر کارایی آنقدرا هم کم نمی آورد.
تنها چیزی که در مقایسه این دو گوشی می توان در مورد Mi Note 2 گفت این که در مورد صفحه نمایش شیائومی Mi Note 2 واقعا کم می آورد. تصویر Super AMOLED گلکسی S7 Edge اصلا در دنیایی دیگر به سر می برد و به صورت کلاس بالا عمل می کند.
عمر باطری در هر دوگوشی بسیار خوب است و با این که Mi Note 2 با ورژن اسنپدراگون S7 Edge برابری میکند اما ورژن اکسینوز گلکسی S7 بسیار بهتر از این دو عمل می نماید.
فبلت شیائومی از نظر کارایی خوب است و همانطور که گفتیم دارای پردازنده سریعتر و صفحه نمایش رزولوشن پایینتر است که GPU را کمتر درگیر میکند. همچنین Mi Note 2 دارای اسپیکر بهتری است در حالی که گلکسی S7 Edge صدای تمیز تری دارد.
برای عکسبرداری نیز شما در صحنه های روشن دوست دارید که از شیائومی استفاده کنید اما در صجنه های تاریک تر S7 Edge.  با این که در کل عکسبرداری شیائومی با دوربین ۲۲٫۵ مگاپیکسلی خود بهتر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی S7 Edge عمل میکند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا