اخبار

شارژ کامل تلفن همراه در تنها پنج دقیقه

شارژ کامل تلفن همراه در تنها پنج دقیقه

شارژ کامل تلفن همراهبر اساس یافته‌های یکی از استارت‌آپ‌ها به نام StoreDot باتری‌های جدید تلفن همراه هوشمند می‌توانند در پنج دقیقه کاملا شارژ شوند. این باتری‌ها احتمالا در ابتدای سال میلادی جاری به بازار روانه خواهند شد. این امر به معنای آن است که احتمالا این فناوری را در تلفن‌های همراه هوشمند پرچم‌دار سال آینده خواهیم دید.

رییس کمپانی یاد شده در سال ۲۰۱۵ میلادی برای اولین بار اعلام کرد که این باتری‌ها موادی را در خود جای داده‌اند که می‌توانند واکنش‌های شیمیایی غیرمعمولی را از خود بروز دهند و یون‌ها را به نحو بسیار سریعی از یک آند به یک کاتد برسانند. این فرایند موجب شارژ کامل بسیار سریع باتری می‌شود. با این حال از طرز سخن گفتن رمزآلود این فرد به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد ندارد تا تمامی اطلاعات خود درباره این باتری‌ها و مواد تشکیل دهنده آن‌ها را در اختیار همگان بگذارد.

با این وجود باید در نظر داشت که ورود به زمینه ساخت باتری با قابلیت شارژ کامل سریع چندان بدون ریسک و ساده نیست و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ وارد این بخش نمی‌شوند. باتری‌ها با تولید گرمای بسیار بالا خطرات بسیار زیادی را ایجاد می‌کنند که نمونه بارز آن نیز آتش گرفتن باتری‌های گلکسی نوت ۷ از سامسونگ بود که دردسر فراوانی را برای این کمپانی به همراه داشت.

البته‌ شارژ کامل سریع تنها مولفه مهم در این راستا نیست و طول عمر باتری نیز یکی از مشخصه‌هایی است که صنایع مربوط به تلفن‌های همراه هوشمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از بزرگ‌ترین دردسرهای دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند فاسد شدن باتری و تخلیه پر سرعت آن است به همین دلیل نیز شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه باید در انتخاب باتری بسیار دقیق عمل کرده و کاربران خود را ناامید نکنند. شایان ذکر است که هنوز برنامه‌ریزی دقیق عرضه این نوع از باتری در بازار مصرف عمومی منتشر نشده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا