اخبار

شایعات آیفون ۸ : باز هم طرحی دیگر بدون دکمه هوم

در توییتر عکسی منتشر شده که نشان می دهد گوشی آیفون ۸ دکمه فیزیکی هوم را نخواهد داشت. این موضوع را بنیامین گسکین در توییتر خود اعلام کرد.
گسکین برای مقایسه، تصویری از قاب نمایشگر گوشی آیفون ۷ نیز در توییتر منتشر کرده است که پایین آن برشی دایره‌ای برای قرارگیری سنسور اثر انگشت این دستگاه در نظر گرفته شده و این در حالی است که قاب دور صفحه‌نمایش منتسب به آیفون ۸ فاقد جایگاه تاچ‌ آی‌دی است. به همین دلیل می‌توان گفت اگر این عکس واقعی باشد، نهایتا در آیفون ۸ باید با دکمه‌ی فیزیکی هوم خداحافظی کنیم.
احتمال صحت این موضوع با تمام شایعاتی ه طی این چند وقت خواندیم و بررسی کردیم بسیار زیاد است و حتی برخی پیش‌بینی کرده‌ بودند که اپل با معرفی آیفون ۷ دکمه‌ی فیزیکی هوم این محصول را حذف خواهد کرد و این روند در مدل‌های بعدی آیفون هم ادامه خواهد یافت. البته همه می‌دانیم که آیفون ۷ همچنان به یک دکمه‌ی هوم مجهز است؛ ولی این دکمه دیگر فیزیکی نیست و نمی‌توان آن را مثل مدل‌های قبلی آیفون فشار داد، بلکه اپل از یک موتور تپتیک برای القای حس کلیک در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بهره گرفته است.
حال با  احتمال حذف دکمه هوم باید منتظر سنسو اثر انگشت زیر صفحه در آیفون ۸ باشیم. البته در برخی دیگر از خبرها و شایعات گفته شده که اپل سنسور تاچ آی‌دی آیفون ۸ را به بخش پشتی این دستگاه منتقل کرده است. در هر صورت فعلا نمی‌توان صحت کامل هیچ یک از این خبرها و شایعه‌ها را تأیید یا به‌طور کامل رد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا