اخبار

شایعات و اخبار منتشر شده تا به امروز درمورد آیفون۷

آیفون ۷ ، یکی از پرسروصدا ترین گوشی های هوشمندی است که در آینده معرفی خواهد شد.در واقع پیش بینی آینده گوشی‌های آیفون تبدیل به یک ماراتن تمام وقت شده است.ما در این مطلب مجموعه‌ای از شایعات درباره نسل بعدی تلفن همراه اپل که به احتمال بسیار زیاد آیفون ۷ ( iPhone 7 ) نام خواهد داشت را گرد هم آورده ایم تا دید نسبتا خوبی نسبت به آنچه احتمالا در آیفون بعدی شاهد آن خواهیم بود را به دست آورید.
اگرچه هنوز تاریخ ارائه رسمی اعلام نشده است، اما طبق شایعات منتشر شده، معرفی آیفون ۷ در ماه مارچ ۲۰۱۶ انجام خواهد شد. با توجه به این که ساعت جدید اپل در اولین سالگرد تولد خود در آوریل ۲۰۱۶ رونمایی خواهد شد، این احتمال وجود دارد که چنین رویدادی (رونمایی آیفون جدید) در این تاریخ (آوریل ۲۰۱۶) انجام شود و در صورتی که چنین احتمالی درست باشد می‌توانیم شاهد عرضه یک آیفون ۴ اینچی جدید در ماه های اولیه ۲۰۱۶ باشیم که نام آن ممکن است iPhone 5SE باشد. این شایعه وجود دارد که iPhone 5SE در واقع یک به‌روز رسانی برای iPhone 5S باشد.

طراحی

طی سال‌های گذشته، به‌روز رسانی‌های آیفون چرخه قابل پیش بینی را پشت سر گذاشته است: با کمی دقت در می‌یابیم که تغییر اساسی در طراحی در سال‌های فرد و به وسیله به‌روز رسانی فناوری “under the hood” دنبال شده است که چهارچوپ پایه‌ایی و فیزیکی را در این سال (سال‌های فرد) که گوشی‌های مدل S  ارائه می‌شود، حفظ می‌کند. بنابراین به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۶ شاهد یک تغییر اساسی همراه با نوآوری‌های جذابی خواهیم بود.
در این میان نیز شایعه شده است که اپل چند نمونه اولیه از آیفون ۷ را عرضه کرده است. طبق گزارشات به دست آمده،  اپل در حال آزمایش ۳ مدل گوشی با طراحی متفاوت است که شامل یک مدل کاملا جدید، یک مدل نازک‌تر و یک مدل پشتیبان است که شبیه به آیفون ۶S  است.
با این حال بسیاری عقیده دارند که  آیفون ۷ در یک مدل ۴.۷ اینچی همانند آیفون۶s و مدل۵.۵ اینچی همانند آیفون ۶s Plusعرضه شود.
با در نظر گرفتن این احتمال که عده‌ای از افراد ممکن است گوشی‌های خود را در دستشویی یا در آب بیندازند، آیا اپل می‌تواند یک گوشی ضد آب بسازد؟ البته شرکت‌های سازنده دیگر قبلا این کار را انجام داده‌اند. سامسونگ با گلکسی S5، سونی با Z5 Premium و موتورلا با Moto G . ضمنا با مشاهده این که سامسونگ گوشی گلکسی S6 خود را ضدآب نساخته است می‌توان دریافت که این ویژگی برای اکثر کاربران چندان اهمیتی ندارد.
Business Insider گزارش می‌دهد که اپل یک اختراع جدید در رابطه با گوشی‌های ضدآب به نام خود به ثبت رسانده است. نام این اختراع “دستگاه الکتریکی با رابط پنهان” می‌باشد و حاکی از آن است که درگاه‌ها می توانند با یک الاستومر که خود را بازسازی می کند پوشانده شوند. طبق توضیحات مربوط به این اختراع درگاه‌های گوشی‌های آیفون که به این فناوری مجهز شده‌اند توسط پرده‌هایی پوشیده خواهند شد که می‌توانند به عنوان مثال به وسیله هدفون‌ها یا رابط‌های USB سوراخ شوند و پس از بیرون آوردن رابط‌ها دوباره آن سوراخ پوشانده می‌شود.
خبر ها حاکی از این است که اپل در حال ساخت نوع جدیدی از هدفون‌های بلوتوث دار است که احتمالا همزمان با آیفون ۷ عرضه خواهد شد. حاصل خریدن کمپانی Beats Electronics توسط اپل، هدفون‌های جدیدی است که AirPods نامیده می‌شوند و این شایعه وجود دارد که مانند Motorola Hint کاملا بی‌سیم باشد.
یکی از جالب‌ترین پیش بینی‌هایی که در مورد آیفون ۷ وجود دارد، حذف دکمه فیزیکی Home است. همانطور که پیش‌تر توسط CNET گزارش شده بود نوآوری‌های اخیر در آیفون به‌خصوص صفحه نمایس سه بعدی حساس به فشار و افزایش کارایی Siri  احساس نیاز به این دکمه را کمرنگ‌تر کرده است و چنین آیفونی، با چنین تغییر بزرگی می‌تواند یک حرکت طبیعی و رو به رشد برای این شرکت به سمت یک طراحی ساده و ایده‌آل باشد. هم‌چنین این طراحی اجازه خواهد داد تا قاب‌های بالایی و پایینی کوچک شوند و یک صفحه نمایش بزرگتر به طوری که کل بدنه گوشی را پوشش دهد، ساخته شود. البته با روش‌های حرفه‌ای، تمام اجزاء مهم حسگر اثرانگشت Touch ID در دستگاه گنجانده خواهند شد و حذف نخواهند شد.
توجه داشته باشید که ویدیویی با نام “leaked concept”  در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش شدن است که کاملا جعلی است. این ویدیو یک کارمند با لباس آزمایشگاهی را نشان می‌دهد که یک گوشی آیفون ۷ بدون دکمه Home در دست دارد و وانمود می‌کند در Foxconn، که یکی از تامین‌کنندگان قدیمی اپل است، حضور دارد و ناگهان تصویر دوربین تیره می‌شود و یک نفر فریاد می‌زند: “آهای !”

صفحه نمایش

شایعه زیادی درباره صفحه نمایش sapphire وجود دارد که مقاومت بیشتری در برابر خش و ضربه به نسبت مدل فعلی Gorilla Glass دارد. در واقع، مدل‌های گران قیمت ساعت اپل دارای صفحه نمایش sapphire هستند. این‌گونه صفحه نمایش‌ها کیفیتی مشابه فناوری OLED دارند که بهترین کیفیت را از نظر black level (میزان خلوص رنگ مشکی تصویر یا صفحه نمایش)، رنگ و کنتراست، در گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کنند (مانند سامسونگ گلکسی S6) .
اپل هم‌اکنون از فناوری LED backlit LCD در صفحه نمایش‌های Retina استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود سرانجام اپل به سمت صفحه نمایش‌های OLED تغییر مسیر دهد که البته این اتفاق تا سال ۲۰۱۸ رخ نخواهد داد. بنابراین این بحث وجود دارد که چه مدلی از صفحه نمایش در آیفون ۷ موفق خواهد بود.

رابط‌ ها

یکی از مهمترین گمانه‌زنی‌هایی که تاکنون در مورد آن بحث شده است استانداردهای رابط می‌باشد که توسط آیفون ۷ پشتیبانی خواهد شد. شایعه‌ها گویای این قضیه هستند که اپل ممکن است جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون را حذف کند؛ استانداردی که تا پیش از این در تمام مدل‌های آیفون وجود داشت و این موضوع به نفع هدفون‌هایی است که با رابط Lightning اپل کار می‌کنند. این امر باعث کوچک‌تر شدن قاب خواهد شد و حتی ممکن است اندازه آن را به یک میلیمتر برساند. برای اثبات این فرضیه یک نکته وجود دارد: فیلیپس در اوایل سال ۲۰۱۵ از هدفون‌هایی که تنها از رابط Lightning پشتیبانی می‌کنند رونمایی کرد.
در مورد جایگزینی رابط Lightning با USB نوع C چطور؟ برخلاف رشد فراگیر USB نوع C به عنوان یک استاندارد برای تلفن‌های هوشمند دیگر، تبلت‌ها و کامپیوتر‌های رومیزی، احتمال استفاده از آن در گوشی‌های اپل بعید است. بله، اپل USB-C را تنها به عنوان یک رابط جهت بهبود MacBook 2015 به‌کار برد اما  این شرکت در سال گذشته با بکارگیری بیشتر رابط Lightning این مسئله را جبران کرد. استفاده از رابط Lightning به عنوان لوازم جانبی مک جدید، اسپیکرهای Beat، مدادiPad Pro و قاب هوشمند باطری آیفون از جمله این موارد است.
آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به منظور فعال‌سازی سیستم بدون تماس Apple Pay مجهز به NFC هستند اما با این وجود اپل هنوز باید از قابلیت tap-to-pair مربوط به گوشی‌های هوشمندی که دارای NFC هستند، پشتیبانی کند که این نوع گوشی‌ها به کاربر اجازه می‌دهند تا هدفون یا اسپیکر را از طریق بلوتوث به گوشی خود متصل کنند. صحبت‌هایی نیز در رابطه با احتمال پشتیبانی iOS9 از NFC بهبود یافته، وجود دارد که البته بعید به نظر می‌رسد و ممکن است در نسل آینده سیستم عامل iOS دیده شود.

سخت افزار

شکی نیست که آیفون  ۶ اس با در نظر گرفتن پردازنده دوهسته ای ۶۴بیتی A9 که سرعت آن افزایش یافته است و همچنین آنتن وای فای بهبود یافته و یک حسگر Touch ID سریعتر، یک گوشی هوشمند بسیار موفق به شمار می‌رود و از آنجایی که از هر نسل موفق آیفون انتظار می‌رود تا سرعت بیشتری در پردازش‌ها از خود به نمایش بگذارد در نتیجه انتظار داریم تا چیپ A10 را در آیفون ۷ مشاهده کنیم. علاوه بر این همانگونه که در مدل ۶ اس و ۶ اس پلاس شاهد افزایش چشمگیر میزان رم از ۱گیگابایت به ۲گیگابایت بودیم،‌ غیر‌منطقی نیست اگر انتظار مجهز شدن آیفون ۷ به یک رم ۴گیگابایتی را داشته باشیم.
در سال ۲۰۱۴، اپل ظرفیت حافظه داخلی را از ۳۲گیگابایت به ۶۴گیگابایت و از ۶۴گیگابایت به ۱۲۸گیگابایت افزایش داد اما قیمت‌ها را هم‌چنان ثابت نگه داشت. (مدل اولیه همان ۱۶ گیگابایت باقی ماند). اما در سال ۲۰۱۵،شرکت تغییری در ظرفیت حافظه به وجود نیاورد.
Commercial Times گزارش می دهد که اپل در ساخت آیفون ۷ از قطعات جدیدی استفاده خواهد کرد که این قطعات به مخفی نگه داشتن آنتن، که به صورت نوارهای باریکی در پشت گوشی قرار داده شده است، کمک می‌کند.

دوربین

منابع مختلفی اعلام کرده بودند که جهش بزرگی در کیفیت دوربین آیفون ۶S به وجود خواهد آمد. یک دوربین ۱۰مگاپیکسلی و یک دوربین با دولنز DSLR به عنوان دو احتمال مختلف معرفی شده بود.
هرچند ۶ اس کار را با یک دوربین جلوی باکیفیت‌تر شروع کرد، اما ۶ اس پلاس قابلیت‌های خود در مکانیزم OSI را نشان داد که باعث به وجود آمدن عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت‌تری در یک محیط کم نور می شود. شاید ویژگی‌هایی که قرار بود در ۶S دیده شود را در مدل بدون پلاس آیفون۷ مشاهده کنیم.
حال اگر شایعات منتشر شده صحت داشته باشند، احتمالا شاهد این مسئله باشیم که آیفون جدید اپل یعنی آیفون ۷ که در سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد، نسخه ۵.۵ اینچی‌اش در دو مدل مختلف عرضه خواهد شد.
همچنین شایعاتی دیگری منتشر شده که گفته می شود نسخه ۵.۵ اینچی‌ آیفون ۷ در دو مدل متفاوت عرضه خواهد شد.حال ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر آیفون ۷ پلاس دو نسخه داشته باشد که هر دو هم نمایشگری ۵.۵ اینچی داشته باشند، تفاوتشان در چه خواهد بود؟
بر اساس تحقیقات تحلیل‌گر معروف موسسه KGI Securities آقای Ming-Chi Kou که اصولا در پیش‌بینی و تحلیل محصولات آینده اپل ید طولایی داشته و تقریبا موفق هم بوده، این تفاوت بر سر دوربین این دو آیفون ۵.۵ اینچی خواهد بود که یکی از آن‌ها دارای دوربین اصلی با فرمت استاندارد بوده و دیگری احتمالا در قاب پشتی خود دارای دوربینی با دو لنز باشد. گفته می‌شود که یکی از این لنزهای دوگانه، رنگ آبی را تشخیص خواهد داد که در واقع اینگونه نیست. سال گذشته اپل شرکتی با نام Linx را خریداری کرد که تخصص این شرکت در تجهیزات دوربین‌های چند دیافراگمی برای گوشی‌های موبایل بود. با این تفاسیر اگر تکه‌های این پازل را در کنار هم قرار دهیم، امکان اینکه اپل از تخصص و تکنولوژی شرکت LinX درآیفون ۷ استفاده کند، بسیار زیاد است. ای تکنولوژی قادر است تصاویر خوبی در شرایط نوری پایین را ثبت کرده و همچنین قادر است تا زوم اپتیکال را تا ۲ یا ۳ برابر بیشتر کند که این دو ویژگی را بدون ادغام لنز جدید در آیفون نمی‌شد انجام داد.
دلیل اینکه سیستم‌های دوگانه لنز برای نسخه بزرگ آیفون ۷ استاندارد نیست، بخاطر محدویت‌های عرضه در چرخه زنجیره‌ای است. از همین رو هم تحلیل‌گر Kou معتقد است که اخالی کوپرتینو به سادگی نخواهند توانست به تولید کافی از این تکنولوژی برسند و به راحتی هم آن را در آیفون ۷ تعبیه کنند. البته ممکن است اپل فعلا تا رسیدن به یک برنامه مشخص و تامین منابع لازم و کافی برای استفاده از این تکنولوژی برای تعبیه دوربین دوگانه در آیفون، یک‌سال دیگر صبر کرده و آن را با آیفون ۷ اس عرضه کند.
اینها جمع بندی مهمترین اخبار و شایعاتی بود که تا امروز درباره آیفون بعدی اپل شنیده اسم.توجه داشته باشید که تمام موارد ذکر شده در این مطلب ، فعلا در حد شایعه و حدس و گمان بوده و هنوز هیچ منبع رسمی این اطلاعات را تایید نکرده است.بدون شک طی روزها و هفته های آینده نیز شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از آیفون ۷ خواهیم بود.
 
منبع : گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا