اخبار

شایعه: اچ تی سی در سال ۲۰۱۶ دو گوشی نکسوس جدید عرضه می کند

اگر اطلاع ندارید باید بگویم که HTC اولین کمپانی بود که برای گوگل گوشی‌های نکسوس را ساخت. حال اخباری به دستمان رسیده که قرار است این کمپانی دو محصول دیگر از برند نکسوس را در سال ۲۰۱۶ عرضه کند.
در سال گذشته گوگل با دو کمپانی ال‌جی و هواوی قراردادی بست و با همکاری مشترک، دو گوشی نکسوس ۵X و ۶P ساخته شدند. این اولین بار بود که گوگل دو موبایل را در یک سال عرضه کرد.
طبق شایعات گوگل با همکاری HTC قرار است که یک گوشی نکسوس ۵ اینچی و یک نکسوس ۵.۵ اینچی بسازد. جالب است بدانید که یک اولین دیگر نیز در صورت صحت شایعه رخ خواهد داد. HTC اولین کمپانی می‌شود که در یک سال دو گوشی از برند نکسوس را ساخته است. ال‌جی سه گوشی از برند نکسوس ساخته اما در سال‌های مختلف این اقدام رخ داده (سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵). ایسوس نیز مانند ال‌جی سه گوشی ساخته (۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴).  سامسونگ نیز با ساخت سه گوشی به این جمع پیوسته (۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲). به احتمال زیاد برنامه‌ی نکسوس با معرفی سیستم عامل اندروید N که قرار است در ماه می معرفی شود دگرگون خواهد شد. این سیستم عامل قرار است که در رویداد Google I/O رونمایی شود و باید دید که گوگل چه سورپرایزهایی برای ما آماده کرده است.
نکسوس چندان هم سود آور نیست. در حقیقت خیلی از گوشی‌های نکسوس نتوانسته اند فروش خوبی داشته باشند. هرچند نمی‌توان میزان گوشیهای فروحته شده را نشان داد زیرا گوگل و دیگر کمپانی‌ها آمار دقیقی از فروش محصولات برند نکسوس تاکنون منتشر نکرده اند. نکسوس بیشتر یک سمبل از اندروید است یا اندرویدی که گوگل فکر می‌کند باید باشد. همکاری با HTC برای گوگل اقدام جدیدی نیست. زیرا این دو کمانی قبلا نیز با هم همکاری داشته اند. گوگل با کمپانی تایوانی اولین گوشی اندرویدی را که HTC G1 نام داشت را ساختند. همچنین اولین موبایل نکسوس نیز توسط HTC ساخته شد که نکسوس وان نام داشت.
اصولا باید تا پاییز سال بعد صبر کنیم تا گوشی‌های جدید نکسوس معرفی شوند زیرا هر بار در ماه اکتبر یا سپتامبر محصولات جدید نکسوس معرفی شده و سپس در فاصله‌ی زمانی اندکی عرضه می‌گردند. سال گذشته در همین روزها بود که گوگل وظیفه‌ی ساخت نکسوس جدید را به هواوی داد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این موقع از سال زمان مشخصی برای انتخاب سازنده‌ی بعدی نکسوس است. البته شایعاتی نیز وجود داشت که دوباره هواوی یک گوشی نکسوس جدید را خواهد ساخت که با این خبر می‌توان نتیجه گرفت که گوگل هواوی را از لیست سازندگان نکسوس جدید خط زده و یا امکان دارد شاهد گوشی دیگری باشیم که ساخت هواوی‌ست.
منبع: androidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا