اخبار

شاهکار مشترک لنوو و گوگل در عرصه واقعیت مجازی

عینک وقایعت مجازی لنوو و گوگل

زمانی که صحبت از امتحان سخت‌افزار جدید توسط گوگل می‌شود همیشه کمپانی لنوو به‌عنوان اولین مظنون در نظر گرفته می‌شود. پروژه تانگو به‌خوبی عملیاتی نشد و نیمه‌کاره رها شد اما هدست های مستقل واقعیت مجازی Daydream ممکن است جایگزینی بهتر برای این پروژه باشد. به‌این‌ترتیب می‌توان هدست واقعیت مجازی مستقل Lenovo Mirage Solo را به‌عنوان پیشگام در این صنعت دانست.
لازم به ذکر است که مغز متفکر این هدست را فناوری‌ای به نام WorldSense تشکیل داده است. این فناوری بدون نیاز به حسگرهای خارجی به‌راحتی حرکات شمارا ردیابی می‌کند و تقریباً مشابه با دیگر هدست های واقعیت مجازی مستقل عمل می‌کند. همچنین کنترل‌کننده آشنای Daydream نیز به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی با دنیای مجازی ارتباط برقرار کرده و با آن به تعامل بپردازید.
بااین‌وجود لنوو هنوز در رابطه با رزولوشن صفحه این هدست ساکت مانده و خنی به میان نیاورده است اما میدان دید آن را ۱۱۰ درجه اظهار داشته است که این رقم با میدان دید دستگاه‌های واقعیت مجازی مشهور حال حاضر یعنی اکولوس ریفت و اچ تی سی وایو یکسان است. این هدست دارای یک پلتفرم اسنپ دراگون ۸۳۵ بوده و ۴ گیگابایت رم نیز در کنار آن قرار دارد. بنابراین عملکرد این دستگاه به نسبت اکولوس گو و Mi VR مستقل بهتر است.
همچنین انتظار می‌رود که Lenovo Mirage Solo با یک‌بار شارژ در حدود ۷ ساعت کار کند که این میزان بسیار بیشتر از متوسط در نظر گرفته‌شده برای دستگاه‌های واقعیت مجازی موجود در بازار است. همچنین لنوو ارگونومی این دستگاه را تضمین می‌کند و مدعی شده است که هدست یادشده به‌راحتی می‌تواند با عینک نیز کار کند. به‌این‌ترتیب این امر برای افراد عینکی که پیش‌ازاین در کار با هدست های واقعیت مجازی مشکل داشته‌اند بسیار مناسب است.
لازم به ذکر است که کمپانی لنوو هنوز درباره قیمت این دستگاه سخنی به میان نیاورده است اما تخمین‌های این کمپانی قیمت‌گذاری این هدست مستقل را زیر ۴۰۰ دلار اعلام کرده است. این هدست در حال حاضر با دیگر هدست های مستقل موجود در بازار جهانی یعنی اکولوس گو باقیمت ۲۰۰ دلار و اسنپ دراگون ۸۲۱ و نیز با وایو فوکس ۶۰۰ دلاری با اسنپ دراگون ۸۳۵ رقابت خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا