اخبار

شرکت سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۱۰ را بزودی رونمایی خواهد کرد

شرکت سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۱۰ در ۷ اوت ۲۰۱۹ (۱۶ مرداد) رونمایی خواهد کرد. این گوشی در دو نسخه به کاربران عرضه خواهد شد. براساس آخرین اخباری که در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود، نوت ۲۰ در تاریخ ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) به دوستداران گوشی گلکسی عرضه خواهد شد. ولی به تازگی اخباری منتشر شده که اخبار و شایعات را نقض می کند.

براساس اخبار منتشره از CNET، شرکت سامسونگ، گوشی پرچمدار خود را در ۱۰ اوت مطابق با ۱۶ مرداد رونمایی خواهد کرد. طی یک کنفرانس خبری در نیویورک این گوشی هم معرفی خواهد شد. نوت ۹ سال گذشته به دوستداران گوشی ها گلکسی معرفی شد. نوت ۱۰ در دو نسخه استاندارد و پرو معرفی خواهد شد. البته براساس رندرهای منتشره ، مشخص شده بود که این دو نسخه کاملا شبیه بهم هستند. گوشی گلکسی نوت ۱۰، صفحه نمایش بزرگ تر و با یک سنسور بیشتر برای دوربین اصلی در پنل پشتی به بازار عرضه خواهد شد. حتی براساس رندرها، دوربین چهارگانه در نوت ۱۰ کار گذاشته شده است.

یک حفره درون نمایشگر کار گذاشته شده و که در بخش بالایی صفحه نمایشگر دیده می شود. جک هدفون ۵/۳ میلی متری برای این گوشی مدنظر گرفته نشده است. دکمه بیکسبی در این گوشی حذف شده است. این دکمه ها در نسخه های قبلی عملکرد درستی نداشته است. البته تا زمان معرفی گوشی زمان زیادی باقی مانده و تا آن موقع از این گوشی اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد. نوع صفحه نمایش Dynamic AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ را به نمایش می گذارد. اندازه صفحه نمایش ۸/۶ اینچ است. رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۴۰ پیکسل است.

تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) است. شیشه صفحه نمایش پشت و جلو از جنس شیشه (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی است. پشت و بدنه بدنه از شیشه ساخته شده است. پردازنه مرکزی ، ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۷۳ گیگاهرتز Mongoose M4 و دو هسته ۲.۳۱ گیگاهرتز Cortex-A75 و چهار هسته ۱.۹۵ گیگاهرتز ( Cortex-A55) است. پردازنده مرکزی ۸  هسته‌ای (یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی Kryo 485 و سه هسته‌ گیگاهرتزی Kryo 485 و چهار هسته‌ی ۱.۷۸ گیگاهرتزی Kryo، ۴۸۵) است.

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا یک ترابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت(، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم یا ۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم، برای این گوشی مدنظر گرفته شده است. دوربین اصلی چهارگانه، ۱۲ مگاپیکسل و ۱۲ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو، بزرگ‌نمایی ۲ برابری اپتیکال( ، و ۱۶ مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض) و دوربین سه‌بعدی و Tof برای این گوشی مدنظر گرفته شده است.

قابلیت های دوربین فلش LED، HDR خودکار، پانوراما است. حسگرهای اسکنر عنبیه، حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج، ضربان قلب‌سنج، SpO2 کارگذاشته شده است. شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات است. بلوتوث ، ۵ و ، A2DP، LE، aptX است.

مشخصات GPS، A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO است. سیستم اندروید ۹ پای بوده و این گوشی با تراشه Exynos 9820 برای بازار جهانی و با تراشه Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 برای بازار آمریکا و چین عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا