اخبار

شرکت میزو نیز در حال توسعه نمایشگر تاشو است

با در نظر گرفتن این موضوع که شرکت‌های مختلفی از جمله سامسونگ، شیائومی ،ال‌جی، لنوو، اوپو و در این اواخر میزو، در حال توسعه‌ی طرح‌های اولیه‌ای از گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگرهای تاشو هستند، می‌توان انتظار داشت که در آینده این تکنولوژی بر روی اکثر گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد.
پتنت جدیدی از کمپانی Meizu در دسترس قرار گرفته که با توجه به آن، ظاهرا این کمپانی در نظر دارد تا یک دستگاه مجهز به نمایشگر تاشو تولید کند. پتنت یاد شده اولین بار در روز ۲۸ آگوست و در چین رویت شده بود. با توجه به توضیحاتی که ضمیمه‌ی این پتنت شده، می‌توان دریافت که دستگاه مورد بحث مجهز به یک نمایشگر منعطف تاشو خواهد بود. سطح خارجی این دستگاه با لایه‌ای از نمایشگر انعطاف‌پذیر پوشانده شده و در واقع امکان تا شدن کامل دستگاه نیز وجود دارد.
بد نیست اشاره کنیم که پیش از این پتنتی از شرکت سامسونگ منتشر شد که نشان از یک گوشی تاشو مجهز به نمایشگر منعطف داشت. تنها تفاوت بین طرح کمپانی میزو و طرح سامسونگ در این است که در مورد شرکت چینی مورد اشاره، همان طور که گفتیم یک نمایشگر منطعف به صورت یک پوشش بر روی سطح دستگاه قرار گرفته و این در حالی است که در طرح سامسونگ، نمایشگر در سطح داخلی قرار داده شده بود.
 
meizu flexible display
 
اخیرا شایعاتی منتشر شده که اعلام می‌دارند گوشی‌هوشمند می‌نوت ۲ شیائومی به صفحه‌نمایشگی خمیده و انعطاف‌پذیر مجهز خواهد بود و گفته می‌شود این نمایشگر توسط کمپانی ال‌جی تولید می‌شود. البته این نمایشگر انعطاف‌پذیر نیز در زیر لایه‌ای از جنس شیشه‌ای مستحکم قرار خواهد گرفت. علاوه بر آنچه گفته شد، شایعاتی وجود دارد که بر اساس آن‌ها اعلام شده که گوشی ویو ایکس‌پلی و هواوی میت اس ۲ نیز مجهز به نمایشگری انتطاف‌پذیر خواهند بود. با توجه به این اخبار و شایعات، احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی گوشی‌های هوشمندی خواهیم بود که از نمایشگرهای خمیده و منعطف بهره می‌برند.

منبع gizmochina
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا