اخبار

شوک واتس اپ در ابتدای سال ۲۰۱۸: پایان پشتیبانی از دستگاه های قدیمی

واتس اپ

بر اساس اخبار منتشرشده از مقامات واتس اپ، این نرم‌افزار بعد از ۳۱ دسامبر پشتیبانی از کاربران نوکیا، ویندوز، تلفن‌های بلک بری و دیگر نسخه‌های قدیمی نرم‌افزاری را لغو خواهد کرد.
این نرم‌افزار که هم‌اکنون بخشی از دارایی‌های کمپانی فیس‌بوک محسوب می‌شود کارکرد بر روی نوکیا سیمبیان اس ۶۰، سیستم‌عامل بلک بری و بلک بری ۱۰، ویندوز فون ۸٫۰، نوکیا اس ۴۰ را به‌زودی و در تاریخ تعیین‌شده متوقف خواهد کرد و به‌این‌ترتیب به‌روزرسانی جدیدی را نیز برای این نرم‌افزار ارائه نخواهد کرد.
مقامات این نرم‌افزار در پستی اظهار داشته‌اند که:« اگر شما نیز از یکی از این دستگاه‌های متأثر استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم که دستگاه خود را به اندروید، آیفون و یا ویندوز فون جدیدتر به‌روزرسانی کنید تا بتوانید استفاده از واتس اپ را ادامه دهید.» علاوه بر این سیستم‌عامل اندروید نسخه ۲٫۳٫۷ و قدیمی‌تر نیز تا ۱ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی از کار خواهند افتاد. این مقامات در ادامه بیان کرده‌اند که:« تصمیم‌گیری در این رابطه برای ما بسیار دشوار بود اما درنهایت به‌منظور ارائه راه‌های بهتر به مردم برای در تماس بودن با دوستان، اعضای خانواده و افرادی که دوستانشان دارند از طریق واتس اپ تصمیم درستی گرفتیم
این نرم‌افزار پیام‌رسان که در سال ۲۰۰۹ میلادی راه‌اندازی شد بیش از یک میلیارد کاربر دارد و در سال ۲۰۱۴ میلادی به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار توسط فیس‌بوک خریداری‌شده است. بااین‌وجود این نرم‌افزار در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل سیاست‌های غلط خود در رابطه با ترکیب شماره تلفن‌های واتس اپ و اطلاعات پروفایل شبکه‌های اجتماعی مورد بازخواست قرار گرفت.
لازم به ذکر است که این عمل در حالی انجام شد که فیس‌بوک پس از خرید واتس اپ اظهار داشت که نمی‌تواند همگام‌سازی خودکار قابل‌اعتمادی رابین حساب‌های کاربری این دو نرم‌افزار ایجاد کند. بااین‌وجود بعد از تمامی این کشمکش‌های قانونی واتس پ در سال ۲۰۱۶ میلادی سیاست‌های حریم خصوصی خود را تغییر داده و به کاربران خود در رابطه با هماهنگ‌سازی حساب کاربری واتس اپ و فیس‌بوکشان به‌منظور ارائه تبلیغات هدفمند هشدار داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا