اخبار

شکایت دوباره اپل ۱۷۹ میلیون دلار دیگر از سامسونگ غرامت می‌خواهد

اگر اخبار گجت نیوز را دنبال کرده باشید، می‌دانید که دعوا سر ثبت اختراع بین دو ابرکمپانی سامسونگ و اپل به وجود آمده بود و در دادگاه ها یک دیگر را محکوم می‌کردند. پس از محکومیت سامسونگ و پرداخت ۵۴۸ میلیون دلار خسارت ، ظاهرا اپل باز دست بردار نیست و ۱۷۹ میلیون دلار دیگر غرامت می‌خواهد.
Apple و Samsung یا بهتر بگویم تیم وکیلان این دو کمپانی نمی‌توانند با یک دیگر کنار بیایند. این بار اپل مدعی شده که سامسونگ ۱۷۹ میلیون دلار دیگر باید بابت خساراتی که به منافع این کمپانی زده شده، بپردازد، زیرا ابرکمپانی کره ای بدون کسب اجازه از طراحی‌های ثبت شده‌ی اپل استفاده کرده است. قاضی دادگاه آمریکا خانم لوسی کوه (Lucy Koh) نیز سامسونگ را محکوم و ادعای اپل را تایید کرده است.
برطبق رای قاضی به دلیل اینکه سامسونگ با وجود محکوم شدن در اوت سال ۲۰۱۲ باز گوشی‌هایی که در شکایت ذکر شده اند، در حال فروش در بازار بودند، کمپانی کره ای باید بابت هر کدام از محصولات مذکور، با توجه به میزان فروشی که داشته اند خسارت پرداخت کند. با این حساب، تعداد موبایل‌های فروخته شده از تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۵ (۴ شهریور ۱۳۹۱) مشخص شده و مطابق با رای دادگاه باید به اپل خسارت پرداخته شود. در ادامه می‌توانید لیست محصولات را مشاهده نمایید:

  • Galaxy S II Skyrocket (ثبت اختراع D’۶۷۷) میزان خسارت: ۶,۱۴۴,۹۱۶ دلار
  • Galaxy S II Epic 4G touch (ثبت اختراع D’۶۷۷) میزان خسارت: ۹۶,۹۲۰,۶۰۲ دلار
  • Galaxy S II T-Mobile (ثبت اختراع D’۶۷۷) میزان خسارت: ۷۴,۷۰۶,۳۹۸ دلار
  • Droid Charge (ثبت اختراع D’۳۰۵، ‘۹۱۵، ‘۳۸۱ و ۱۶۳’) میزان خسارت: ۶۲۰,۴۶۷ دلار
  • Galaxy Prevail (ثبت اختراع ۹۱۵’، ۳۸۱’ و ۱۶۳’) میزان خسارت: ۱۶۷,۴۸۸ دلار

در مجموع: ۱۷۸,۶۵۹,۸۷۰ دلار
هنوز سخنگوی سامسونگ و اپل در این زمینه صحبتی نکرده اند، شاید دلیل آن عید کریسمس باشد. با این حال، اگر از شکایاتی که اپل و سامسونگ از یک دیگر داشته اند باخبر نیستید، باید بگویم که اپل در سال ۲۰۱۲ یک دعوا را با برد و قرار شد ۹۳۰ میلیون دلار خسارت دریافت کند که بعد از چندین بار درخواست بازبینی پرونده و جلسات مختلف، سامسونگ ۵۴۸ میلیون دلار خسارت پرداخت کرد. باید دید که پاسخ سامسونگ چه خواهد بود.
منبع: Engadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا