اخبار

شیائومی با خرید ۱۵۰۰ پتنت مایکروسافت به فکر ورود پرقدرت به بازارهای جهانی است

دقایقی پیش خبر توافق مشترک شیائومی و کمپانی مایکروسافت مبنی بر عرضه‌ی مجموعه‌ی آفیس در دیوایس‌های تولید‌شده توسط کمپانی چینی را منتشر کردیم، اما گویا این همکاری بین دو برند آمریکایی و آسیایی به همینجا خلاصه نمی‌شود و شیائومی با خرید ۱۵۰۰ پتنت مایکروسافت به نظر می‌رسد برنامه‌های بلندپروازانه‌تری برای آینده دارد.
یکی از مواردی که در این همکاری جدید عملی شده است، خرید ۱۵۰۰ پتنت مایکروسافت و تغییر مالکیت آنها به نام برند شیائومی بوده است. این اتفاق در تاریخ مایکروسافت کمتر رخ داده است و اهالی ردموند معمولا تمایلی برای فروش پتنت‌ها و اختراعات ثبت‌شده‌ی خود به کمپانی‌های دیگر ندارند. اما به نظر می‌رسد که سطح روابط این دو کمپانی بسیار بهبود پیدا کرده است و در آینده خبرها‌ی بیشتری از همکاری آنها خواهیم شنید.
اما به‌راستی قصد اصلی شیائومی از چنین خرید بزرگی چه بوده و اصلا همکاری مشترک این دو برند با چه هدفی آغاز شده است؟ همانطور که احتمالا می‌دانید، شیائومی در بازارهای اروپایی و کشور آمریکا محصولات خود را نمی‌فروشد و عرضه‌ی رسمی دیوایس‌های این برند در کشورهای فوق انجام نمی‌شود. حالا با توجه به اینکه این کمپانی چینی قصد دارد مرزهای امپراطوری خود را گسترش داده و وارد بازارهای جهانی شود، خرید پتنت‌های مایکروسافت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات احتمالی باشد.
می‌پرسید چگونه؟ دلیل این حرف این است که با ورود شیائومی به بازارهای اروپایی و آمریکایی، ترول‌های حوزه‌ی پتنت‌ها و البته کمپانی‌هایی که پتنت‌های بی‌شماری را در اختیار خود دارد، با دقت فراوانی محصولات این برند را بررسی می‌کنند تا اگر خلالی در زمینه‌ی مسائل حقوقی وجود داشت و شیائومی پتنتی را نقض کرده بود، این کمپانی را به دادگاه بکشانند و احتمالا بلاهایی که هر هفته سر سامسونگ و اپل می‌آید را بر سر شیائومی نیز بیاورند!
 
شیائومی با خرید ۱۵۰۰ پتنت مایکروسافت آماده‌ی سفر به کشورهای غربی است
 
خرید این ۱۵۰۰ پتنت مایکروسافت می‌تواند یک حاشیه‌ی امنیت بسیار مناسبی را برای کمپانی چینی ایجاد کند و آنها را از گزند دعواهای حقوقی احتمالی نجات دهد. بنابراین بزرگ‌ترین مشکلی که گفته می‌شد مانع حضور این برند در بازارهای آمریکا و اروپا محسوب می‌شود، دیگر تقریبا برداشته شده است و باید در آینده‌ی نزدیک شاهد عرضه‌ی عمومی اسمارت فون‌ها و تبلت‌های ارزان‌قیمت شیائومی در سراسر جهان باشیم.
جالب است بدانید که فروش دیوایس‌های شیائومی در کشور چین، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش داشته است و سهم محصولات این برند از کل بازار چین در حدود ۱۲ درصد کم شده است. بنابراین منطقی‌ترین راه برای فرار از چنین وضعیتی در بازار داخل، ورود به بازارهای جهانی و جذب کاربران علاقه‌مند به قیمت‌های بسیار پایین این کمپانی است؛ به‌خصوص در شرایطی که برندهای داخلی نظیر هواوی، اوپو و ویوو روز به روز در بازار چین بیشتر نفوذ می‌کنند و برندهای خارجی شامل اپل و سامسونگ هم در حال لشکرکشی به سمت مرزهای چین هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا