اخبار

شیائومی می مکس پرایم در هند معرفی شد

شرکت شیائومی امروز از نسخه جدید گوشی می مکس خود رونمایی کرد. این محصول جدید که با نام شیائومی می مکس پرایم (Xiaomi Mi Max Prime) شناخته خواهد شد همانند برادر بزرگتر خود از یک نمایشگر بسیار بزرگ استفاده خواهد کرد. در این مدل تنها شاهد بعضی بروزرسانی های سخت افزاری نسبت به نسخه پیشین هستیم. 
معرفی رسمی شیائومی می مکس پرایم کاملا بی سر و صدا و در سکوت خبری بود. در حقیقت این کمپانی نه رویدادی رسمی برگزار کرد و نه مراسمی رسانه ای؛ بلکه شیائومی می مکس پرایم طی معرفی مراسم فروش سه روزه دیوالی هند این کمپانی چینی و در بین گروهی از مردم طی مراسمی بسیار کوچک معرفی شد. فروش ویژه سه روزه دیوالی هند شیائومی از یک هفته دیگر به طور رسمی شروع خواهد شد و گوشی شیائومی می مکس پرایم نیز از جمله محصولات این فروش ویژه خواهد بود.
از نظر مشخصات فنی شیائومی می مکس پرایم شباهت بسیار زیادی به نسخه پیشین خود دارد. در حقیقت کاربران همان گوشی می مکس را با همان صفحه نمایش بزرگ ۶٫۴۴ اینچی با دقت تصویر فول اچ دی و دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، سلفی ۵ مگاپیکسلی و در نهایت باتری ۴۸۵۰ میلی آمپر ساعتی در قالب شیائومی می مکس پرایم خریداری خواهند کرد.
 
شیائومی می مکس پرایم معرفی شد؛ نمایشگر 6.44 اینچی، چیپ 8 هسته‌ای، رم 4 گیگابایتی (4)
تنها به روز رسانی های به عمل آمده در این نسخه مربوط به بخش تراشه و CPU آن است. شیائومی می مکس (نسخه پیشین) از یک تراشه شش هسته ای به نام اسنپدراگون ۶۵۰ کوالکام استفاده می‌کرد. این چیپست در بخش CPU مجهز به چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری ۱٫۴ گیگاهرتز به همراه دو هسته کورتکس A72 با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز بود. اما حالا شیائومی می مکس پرایم در این بخش از چیپ اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته ای نسبت به مدل قبلی دو هسته کورتکس A72 بیشتر دارد.
دیگر مشخصات فنی شیائومی می مکس پرایم مربوط به برخورداری آن از میزان حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به همراه میزان حافظه رم چهار گیگابایتی است. در این بخش نسخه قبلی دارای میزان حافظه های داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی (در دو نسخه گوناگون) و همچنین حافظه رم سه گیگابایتی بود.
 
شیائومی می مکس پرایم معرفی شد؛ نمایشگر 6.44 اینچی، چیپ 8 هسته‌ای، رم 4 گیگابایتی (5)
جالب است بدانید که قبلا شیائومی اعلام کرده بود که گوشی می مکس (نسخه اولی) در دو مدل اسنپدراگون ۶۵۰ و ۶۵۲ با حافظه های رم سه و چهار گیگابایتی و همچنین حافظه های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. اما حالا می‌بینیم که تنها یک مدل به بازار عرضه شد و نسخه ای جدید و حرفه ای تر به نام شیائومی می مکس پرایم معرفی شد. شاید این تصمیم شرکت چینی به منظور عرضه یک گوشی با تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام و حافظه رم چهار و داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با نامی کاملا متفاوت، بتواند سود بیشتری را برای کمپانی به همراه آورد. گوشی هوشمندی که حالا با نام شیائومی می مکس پرایم  شناخته می‌شود.
 
شیائومی می مکس پرایم معرفی شد؛ نمایشگر 6.44 اینچی، چیپ 8 هسته‌ای، رم 4 گیگابایتی (22)
هم اکنون گوشی شیائومی می مکس پرایم با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ دلار در حال فروش است. البته این در حالی است که مدل خرده فروشی نسخه پیشین (می مکس) قیمتی معادل ۲۲۵ دلار داشت. در هر صورت قیمت های ذکر شده از واحد پولی یوآن چین تبدیل شده است و ممکن است هیچ زمانی به دلار خرید و فروش نشود. زیرا همان طور که احتمالا می‌دانید شرکت شیائومی هنوز گوشی های هوشمند خود را در امریکا به صورت رسمی به فروش نمی‌رساند و از این رو کاربران امریکایی تنها حسرت داشتن این سری از گوشی های مقرون به صرفه را خواهند خورد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا