اخبار

شیائومی و ثبت پتنت محصول منعطف

بریدگی صفحه نمایش یا همان قسمت ناچ برای اولین بار توسط اپل در گوشی هوشمند آیفون X استفاده شد که استفاده از این سیستم باعث می شد که درصد پوشش صفحه نمایش افزایش یابد. با پیشرفت تکنولوژی شرکت ها، شاهد این بودیم که این قسمت رفته رفته کوچک تر شده است. تا جایی که اگر به گوشی های جدید شرکت های مختلف توجه کنید، در قسمت میانی و بالای صفحه نمایش تنها یک ناچ قطره ای شکل حضور دارد. اما به تازگی شرکت چینی شیائومی پتنت جدید را برای گوشی های هوشمند به ثبت رسانده است که خبر از استفاده کردن از بریدگی نمایشگر معکوس بیرون از بدنه می دهد.

شیائومی اخیرا پتنت جدیدی را ثبت کرده که شیوه متفاوتی را برای پیاده‌ سازی بریدگی صفحه‌ نمایش نشان می ‌دهد. بنابر تصاویر ارائه شده برای این پتنت، این شرکت به جای آن که بریدگی نمایشگر را در داخل صفحه نمایش قرار دهد، آن را روی لبه بالایی دستگاه تعبیه کرده که به دنبال شاهد یک بیرون زدگی در قسمت بالایی دستگاه هستیم. این گونه که به نظر می آید در این بریدگی ظاهرا دوربین سلفی دوگانه قرار گرفته که اسپیکر مکالمه را نیز در کنار خودش حس می کند.

البته همانطور که می دانید، ثبت کردن یک پتنت به معنای استفاده کردن از آن در محصولات نبوده و ممکن است که از مرحله طراحی تا عمل دستخوش تغییرات زیادی شود. از طرفی نیز ممکن است که شیائومی به طور کلی از استفاده کردن از این پتنت منصرف شود.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا