اخبار

صدها میلیون حساب کاربری در MySpace و Tumblr هک شد

دلایل فراوان وجود دارد که کاربران امروزی سراغ حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی MySpace نروند و به جای آن از فیسبوک یا توئیتر استفاده کنند. اما به هر حال اطلاعات و رمزهای عبور در این شبکه اجتماعی قدیمی اهمیت زیادی دارد و این طور خبرهای جدید نشان می‌دهند، هکرها MySpace را هدف گرفته‌اند.
خبرگزاری بی‌بی‌سی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که حمله مذکور فقط MySpace را هدف قرار نداده است و به صورت همزمان میلیون‌ها حساب کاربری در شبکه اجتماعی Tumblr هم هک شده است.
«تروی هانت» از مشهورترین کارشناسان امنیتی جهان در این خصوص اعلام کرد فرآیند هک کردن حساب‌های کاربری در این دو شبکه اجتماعی پیش از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و بر اساس آن اطلاعات مربوط به صدها میلیون کاربر به سرقت رفت.

لازم به ذکر است که ماه گذشته هکرها ۱۱۷ میلیون حساب کاربری در شبکه اجتماعی سازمانی لینکدین را هک کردند و رمزهای عبور مربوط به آنها روی اینترنت برای فروش عرضه شد. در ماه مه از سال جاری میلادی نیز هکرها اطلاعات یک میلیارد حساب کاربری را به قیمت یک دلار روی اینترنت عرضه کردند.
آخرین اطلاعات رسیده حاکی از آن است که در اقدام اخیر هکرها اطلاعات و رمز عبور بیش از ۴۲۷ میلیون حساب کاربری در شبکه اجتماعی قدیمی MySpace را سرقت کردند. شرکت رسانه‌ای Time این شبکه اجتماعی را حدود سه ماه قبل خریداری کرد.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا