اخبار

عرضه تراشه ۴ نانومتری توسط سامسونگ تا سال ۲۰۲۰

سامسونگ در بخش تولید تراشه، برای تولید تراشه ۴ نانومتری تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. . در این بخش فعلا حافظه‌های NAND و تراشه‌های فوق باریک LIS را تولید می‌ شود. از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون، ۱۶ میلیارد دلار هزینه داشته است؛ ولی توانسته تنها در سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۳.۶ میلیارد دلار، درآمدزایی کند.
حال به نظر می رسد که برای سال ۲۰۱۸ یعنی سال آینده سامسونگ بتواند تراشه ۷ نانومتری را برای گلکسی S9 تولید کند. این گوشی قرار است مارس سال آینده وارد بازار شود. نقشه‌ی راه شرکت سامسونگ نشان می‌دهد که امسال تراشه‌های ۸ نانومتری، سال آینده، تراشه‌های ۷ نانومتری و سال ۲۰۱۹، تراشه‌ ۴ نانومتری طراحی می‌شود؛ قرار است گوشی‌ها و تبلت‌هایی که سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، از این تراشه‌ها استفاده کند.
تولید چنین تراشه های بسیار دشوار است. اخیرا، شرکت IBM، فرآیند ساختی را طراحی کرده است که به‌صورت تئوری، تولید تراشه‌های ۵ نانومتری را امکان‌پذیر می‌کند؛ البته هنوز محققان موفق نشده‌اند که در عمل، تراشه‌های ۵ نانومتری را تولید کنند، ولی هنگامی‌که این فرآیند به‌صورت عملی پیاده شود، ساخت تراشه ۴ نانومتری عملی خواهد بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا