اخبار

عرضه کنسول جدید نینتندو با اسم رمز NX در سال ۲۰۱۷ رسما تایید شد

سرانجام کمپانی نینتندو، زمان نسبتا دقیق عرضه‌ی کنسول نسل بعدی خود را اعلام کرد. این کنسول فعلا با اسم رمز NX شناخته می‌شود و طبق اعلامیه‌ی رسمی شرکت نینتندو، در بازه زمانی اسفند ۹۵ تا اواسط فروردین ۹۶ (ماه مارچ ۲۰۱۷) می‌توانیم منتظر کنسولی جدید از این کمپانی ژاپنی باشیم.
 
نینتندو یکی از قدیمی‌ترین نام‌های صنعت بازی‌سازی و توسعه‌ی کنسول‌های خانگی محسوب می‌شود که دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده است. این کمپانی تا زمان کنسول Wii در نسل ششم پلتفرم‌ها، توانست به توفیقات زیادی برسد اما عرضه‌ی کنسول Wii U و عدم توانایی رقابت آن با پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان، وضعیت را برای چشم‌ بادامی‌های باستانی صنعت بازی‌سازی وخیم کرده است. با این حال، نینتندو در حال توسعه‌ی کنسولی با اسم رمز NX است که بر طبق تعبیر و گفته‌های سران این شرکت، «با تعریفی جدید از کنسول‌های بازی» طرف خواهیم بود.
امروز نینتندو طی یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد که کنسول جدید این شرکت در ماه مارچ سال ۲۰۱۷ میلادی در سراسر دنیا عرضه خواهد شد. نینتندو در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود آب پاکی را روی دست طرفدارانش ریخت و اعلام کرد در E3 2016 منتظر رونمایی از کنسول جدید نباشند و آنها زمان خاص دیگری را برای این کار در نظر گرفته‌اند. با این حال، کنفرانس E3 نینتندو با محوریت بازی جدید The Legend of Zelda برگزار خواهد شد. این بازی علاوه بر کنسول Wii U، برای کنسول نسل بعدی نینتندو هم در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد.

NX

متاسفانه نینتندو در E3 2016 با دستان نسبتا خالی حضور پیدا می‌کند و امید دارد تا بتواند با عرضه‌ی کنسول NX، بتواند خود را از این وضعیت رهایی بخشد.
یکی از موضوعاتی که می‌تواند در مورد کنسول NX تعجب برانگیز باشد، این است که نینتندو این کنسول را به قصد این که با ۳DS و Wii U جایگزین کند، عرضه نمی‌کند! این واقعا چه معنی می‌تواند داشته باشد و NX قرار است چه نوع دستگاهی باشد؟ باید منتظر ماند و دید آیا فرمول جدید نینتندو می‌تواند جواب دهد یا باید خود را برای دوران تاریکی در تاریخ نینتندو آماده کنیم.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا