اخبار

فروش کروم کست گوگل در سه ماهه اولیه ۲۰۱۶ دو برابر اپل تی وی بوده است

کروم‌کست گوگل یک دستگاه به منظور استریم محتوا است که به عنوان رقیبی برای اپل تی‌وی نیز محسوب می‌شود. حال بر اساس گزارش‌های جدید از فروش سه ماهه نخست سال میلادی جاری دو دستگاه یاد شده، محصول گوگل توانسته از رقیب اپلی خود پیشی بگیرد.
گوگل در بازه زمانی مورد اشاره موفق به فروش ۳.۲ میلیون کروم‌کست شده و این در حالی است که اپل در همین زمان ۱.۷ میلیون اپل تی‌وی فروخته است. این آمار توسط شرکت تحلیل بازار IHS اعلام شده است. بنا به اعلام IHS، تفاوت قیمت بین این دو دستگاه باعث شده تا فروش کروم‌کست بیشتر باشد. هم اکنون قیمت اپل تی‌وی ۱۴۹ دلار و کروم‌کست فقط ۳۵ دلار تعیین شده است.
علاوه بر این، بر اساس گزارش IHS این اولین باری است که فروش Chrome Cast از Apple TV پیشی گرفته، اما با این وجود گزارش‌های دیگری نیز از قبل منتشر شده که بر طبق این گزارش‌ها اعلام شده بود کروم‌کست از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵ تا کنون فروش بیشتری را نسبت به رقیب خود داشته است.
بر اساس اعلام گزارشی دیگری از یک موسسه تحلیلگر صنایع که در ماه نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شده، گوگل ۳۵ درصد از سهم بازار دستگاه‌های استریم دیجیتال را در اختیار دارد. همچنین لازم به ذکر است که شرکت تحلیل بازار Park Associates در اواخر سال ۲۰۱۴ بیان داشته که بر طبق اعلام Roku حدود ۴۶ درصد از دستگاه‌های استریم دیجیتال در آمریکا به فروش رفته‌اند.
منبع businessinsider
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا