اخبار

فیسبوک کاربران را مجبور می کند تا برای ذخیره عکس ها از اپلیکیشن Moments استفاده کنند

فیسبوک به تازگی یک پیام اولتیماتوم برای کاربران خود ارسال کرده است. در این پیام آمده است که کاربران از تاریخ ۷ جولای باید برای ذخیره‌ی عکس‌هایشان از اپلیکیشن Moments این شرکت استفاده کنند و یا تصاویر خود را بر روی سرویسی دیگر کپی کنند. چرا که فیسبوک از این تاریخ تمامی تصاویر ذخیره شده در اپلیکیشن خود را حذف خواهد کرد.
این اقدام فیسبوک برای افزایش کاربران اپلیکیشن Moments است. در حال حاضر نیز این اپلیکیشن کاربران زیادی دارد و در رتبه‌ی دهم برترین اپلیکیشن‌های رایگان اپ‌استور قرار دارد.
فیسبوک در پیام‌هایی که برای کاربران ارسال کرده عنوان کرده در صورتی که آنها علاقه‌ای به استفاده از اپلیکیشن Moments ندارند، بهتر است از تصاویر خود که در حال حاضر در اپلیکیشن این شرکت قرار دارد، پشتیبان تهیه کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ نیز اقدامی مشابه انجام داده بود. در آن زمان فیسبوک امکان چت را از اپلیکیشن اصلی خود حذف کرد و کاربران را مجبور کرد تا از اپلیکیشن مسنجر برای چت استفاده کنند. البته امکان چت در نسخه‌ی وب موبایل این شرکت موجود است اما این امکان نیز به زودی حذف خواهد شد.
اپلیکیشن Moments یک اپلیکیشن رایگان برای اندروید و iOS است. این اپلیکیشن، تصاویر را بر اساس افرادی که در عکس حضور دارند و تاریخ آنها گروه‌بندی و مرتب می‌کند. بدین ترتیب دوستان می‌توانند تصاویری که از یک اتفاق مشترک از یکدیگر دارند، در آلبومی به اشتراک بگذارند.
اما امکانی که فیسبوک تصمیم دارد آن را حذف کند، synced photos نام دارد که از سال ۲۰۱۲ برای iOS عرضه شده است. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر ضبط شده به وسیله‌ی دوربین گوشی را در آلبومی شخصی در اپلیکیشن این شبکه‌ی اجتماعی ذخیره کنند. این آلبوم در گوشی با نام Synced و در کامپیوتر به حالت Synced from phone مشاده می‌شود. البته از تاریخ ۷ جولای، دیگر چنین آلبوم‌هایی وجود نخواهند داشت.
منبع phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا