اخبار

اگر فیس آیدی با شکست روبرو نشود از این پس در تمامی گوشی های آتی آیفون قرار می گیرد

قبل از این که آیفون ۱۰ رونمایی شود صحبت هایی مبنی بر حذف اثر انگشت در این گوشی می شد. KGi نیز در این مورد مطلبی نوشت اما دقیقا هیچکس نمی دانست که  چه تکنولوژی جایگزین اثر انگشت خواهد شد.
اپل حدود یک هفته قبل سه گوشی موبایل جدید خود را معرفی کرد؛ گل سرسبد آن‌ها آیفون ایکس بوده مهمترین ویژگی آن استفاده از یک تکنولوژی کاملا جدید و پیشرفته برای باز کردن قفل گوشی است. تکنولوژی فیس آیدی اپل به خاطر نقشه‌برداری سه بعدی از هندسه صورت کاربر، امنیت بالایی دارد. حال آقای مینگ-چی کو معتقد است در سال ۲۰۱۸ تمامی آیفون‌ها به اپل فیس آیدی مجهز خواهند شد.
به این ترتیب دیگر خبری از تاچ آیدی در آیفون‌های سال آینده نبوده و دوربین TrueDepth و سیستم امنیتی Face ID وظیفه احراز هویت کاربر را بر عهده خواهند داشت. البته این دوربین علاوه بر احراز هویت، قابلیت‌های دیگری همچون پشتیبانی از اموجی‌های سه بعدی (Animoji) نیز دارد.
خب تا به اینجای کار همه چیز خوب پیش رفته است اما باید ببینیم که تا چه اندازه فیس آیدی مطمئن خواهد بود. در این فناوری حسگر اثر انگشت در داخل نمایشگر تعبیه خواهد شد. ابتدا کمپانی ویوو، سپس سامسونگ همراه با رونمایی گلکسی نوت ۸ و در ادامه اپل همراه با معرفی آیفون ۸ کاندید‌های معرفی اولین گوشی موبایل مجهز به حسگر اثر انگشت نوری بودند، اما همچنین خبری از این فناوری نیست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا