اخبار

قابلیتی مشابه به Handoff در OS X به ویندوز ۱۰ می آید

اپل اولین شرکتی بود که قابلیت پیوستگی بین مک OS X و iOS را به دنیای تکنولوژی ارایه کرد. این قابلیت Handoff نام دارد و به کاربران اجازه می دهد که برای مثال، یک جستجوی اینترنتی را در دستگاه مک خود آغاز کنند و آن را در دستگاه iOS خود ادامه دهند و بالعکس. اکنون شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت نیز این قابلیت کاربردی را به دستگاه های ویندوزی آورده است
ایده اصلی قابلیت Handoff در OS X این بوده که کاربران بتوانند در هر پلتفرمی که هستند کار خود را متوقف کرده و در یک پلتفرم دیگر آن را دنبال کنند و آن را به اتمام برسانند. این یعنی اگر شما در حال جستجوی اینترنت با اسمارت فون خود هستید و در همین حین به خانه می رسید، تا زمانی که ارتباط بلوتوث یا وای فای شما فعال باشد می توانید جستجوی خود را توسط مرورگر کامپیوتر ادامه دهید.
در ماه گذشته شایعاتی در مورد اینکه مایکروسافت نیز قصد دارد قابلیت مشابهی را به ویندوز ۱۰ بیاورد در فضای مجازی منتشر شد و اکنون به لطف انتشار یک پست در ردیت، مطلع شدیم که اسکرین شات های ویندوز ۱۰ از رسیدن این قابلیت خبر می دهند. البته واضح است که هنوز نمی توانیم در مورد عملکرد این قابلیت ۱۰۰ درصد مطمئن باشیم و پیش بینی کنیم که چگونه کار خواهد کرد، اما توضیحات این اسکرین شات نشان می دهد که ساز و کار این قابلیت نیز شبیه به قابلیت موجود در OS X است.
 

ویندوز 10

با وجود اینکه در توضیحات این قابلیت ذکر شده Handoff با بلوتوث کار می کند و این یعنی به اشتراک گذاری اطلاعات با سیستم شما امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه تبلت یا کامپیوتر شما به قابلیت بلوتوث مجهز باشد، اما این قابلیت احتمالا با تبلت های مبتنی بر ویندوز ۱۰ به خوبی کار می کند و بنابراین کار کردن بین اسمارت فون ها و تبلت های ویندوز ۱۰ باید تجربه ای بدون نقص باشد.
در نظر داشته باشید که این قابلیت با قابلیت Continuum تفاوت دارد. Continuum یکی از قابلیت های ویندوز ۱۰ است که در صورت اتصال گوشی با یک صفحه نمایش، اسمارت فون ها را به دسکتاپ تبدیل می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا