اخبار

قابلیت تشخیص هویت فرستنده به جیمیل آمد

گوگل در این هفته یک بروزرسانی جدید برای جیمیل ارسال کرده که البته بروزرسانی اساسی و مهمی به حساب نمی آید. اما از این پس اگر نرم افزار ایمیل نتواند هویت فرستنده ایمیل را شناسایی کند، یک پیام هشدار به کاربر ارسال خواهد شد. این تغییر در هر دو نسخه اندرویدی و نسخه دسکتاپی قابل دسترسی است.
جیمیل از این پس در مورد فرستندگان عجولی که نماد حساب کاربری خود را با یک علامت سوال قرمز رنگ در داخل دایره خاکستری رنگ پر کرده اند به شما هشدار می دهد. حضور این علامت میتواند به این معنی باشد که ایمیل دریافتی حاوی چند فایل ضمیمه سوال برانگیز است. هنگامی که این تصویر را می بینید، بهتر است در مورد فرستنده آن احتیاط کنید.
 

جیمیل

علاوه بر این، گوگل قصد دارد از ریشه جلوی فیشرها و ارسال کنندگان مالور را بگیرد و هنگامی که می خواهید روی لینک موجود در این ایمیل ها کلیک کنید و به یک وب سایت ناامن منتقل شوید، یک علامت هشدار بزرگ را به شما نمایش خواهد داد. این هشدار تمام صفحه به شما اطلاع می دهد که بازدید از این وب سایت می تواند به کامپیوتر شما آسیب بزند. با وجود اینکه هشدارهای جستجوی امن مدت زیادیست که در مرورگرهایی مثل کروم حضور دارد اما گوگل تصمیم گرفته این قابلیت را به جیمیل هم اضافه کند و آن را گسترش دهد.
گوگل بلافاصله اعلام کرده است که تمامی پیام های هشدار در این دسته لزوماً خطرناک نیستند. البته ضرر نخواهید کرد اگر موقع دریافت چنین پیام هایی، نگاه نزدیک تر و دقیق تری به این ایمیل ها داشته باشید چرا که هویت ایمیل ارسال شده توسط Sender Policy Framework یا چارچوب سیاست های فرستنده شناسایی نشده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا