اخبار

قابلیت جدید در مرورگر فایرفاکس

یکی از روش های تبلیغاتی در وب سایت های مختلف، استفاده کردن از شمارنده‌های تبلیغاتی یا Tracker می باشد که در جریان آن آژانس های تبلیغاتی و نهادی های مربوطه می توانند که رفتار شما را در محبط وب به منظور رسیدن به هدف های مشخصی زیر نظر بگیرند. اما مرورگر فایرفاکس اخیرا به قابلیتی کاربردی مجهز شده است که می تواند تمامی این شمارنده های تبلیغاتی را به صورت پیش فرض مسدود سازد.

فایرفاکس با اضافه کردن این ویژگی به مرورگرش علاوه بر حفظ حریم خصوصی کاربران استفاده کننده از این اپلیکیشن، سرعت بارگزاری صفحات و وب گردی را برای آنان نیز افزایش می دهد. چراکه به صورت معمولی ترافیکی از اینترنت شما برای بارگزاری کردن این تبلیغات و شمارنده ها مصرف می شود. البته باید بدانید که این حرکت سابقه ای طولانی مدت داشته و از پیشروان مسدودسازی Tracker می توان به مرورگر سافاری اپل اشاره کرد که حدود چند سال پیش به عنوان اولین شرکت پروسه مسدود سازی این گونه روش های تبلیغاتی را از سمت تمام Tracker های شخص ثالث آغاز کرد.

با این حال استفاده کردن از این روش در مرورگر سافاری هزینه هایی را نیز داشته است. در این روش اغلب کوکی های سایت ها نیز مورد صدمه قرار می گیرند، به این ترتیب وب سایت هایی که روی کوکی ها تکیه می کنند تا کاربران را داخل حساب کاربری شخصی خود نگه داشته و خدماتی را ارائه کنند، در این روش آسیب می بینند. از این جهت بسیاری از کاربران پس از مسدود سازی شمارنده ها از سمت سافاری، تجربه خوشایندی از مرورگری را بدست نیاورده اند. با توجه به این موضوع، موزیلا فایرفاکس روند متفاوتی را پیش گرفته و بنابر ادعای این شرکت با استفاده کردن از این ویژگی تنها Tracker ها مسدود شده و هیچ آسیبی به کوکی ها وارد نخواهد شد. البته این شرکت کمی اختیار عملی بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده است، به این صورت که شما در صورت دلخواه می توانید که کوکی ها را با شدت بیشتری مسدود کنید.

برای افزایش شدت عملیات مسدود سازی کافی است که شما وارد منوی تنظیمات فایرفاکس شده و سطح مسدود سازی Trackerها را از استاندارد به حالت شدید تغییر دهید. بنابر گفته مسئولان موزیلا، تمامی کاربران استفاده کننده از آخرین نسخه فایراکس از همین امروز می توانند که از این قابلیت جدید استفاده کرده و لذت ببرند.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا