اخبار

قابلیت رمزگذاری end-to-end برای حفاظت از حریم شخصی کاربران به مسنجر فیس بوک آمد

کمپانی فیس بوک طرح آزمایشی استفاده از قابلیتی به نام ‘Secret Conversations’ را بر روی اپلیکیشن پیام رسان خود موسوم به مسنجر آغاز کرد.
این قابلیت که در واقع همان رمزگذاری end-to-end و یا دوطرفه شناخته می شود و چند هفته پیش، شایعاتی مبنی بر عرضه آن در فضای وب منتشر شده بود، هم اکنون برای برخی کاربران منتخب قابل دسترسیت و قرار است عرضه آن به صورت جهانی، ظرف یکی دو ماه آینده آغاز شود.
برای آن هایی که با رمزگذاری end-to-end آشنایی ندارند باید بگوییم که با فعال کردن این قابلیت، تمامی پیام ها، تصاویر، اسناد و هر آن چه در مسنجر فیس بوک میان دو کاربر رد و بدل می شود، با ضریب امنیتی بسیار بالا حفظ خواهند شد و هیچ کس، حتی کارمندان فیس بوک نیز نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.
به گفته فیس بوک، این ویژگی می تواند به بالابردن ضریب امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران در مواقعی که در حال صحبت کردن در خصوص مسائل مهمی از قبیل قراردادهای مالی و یا اطلاعات مربوط به سلامت خود هستند، بسیار موثر باشد.
با اضافه کردن رمزگذاری end-to-end، کمپانی فیس بوک نیز به جمع پلتفرم هایی می پیوندد که اپلیکیشن پیام رسان آن ها از امنیت بسیار بالایی در برابر هرگونه سواستفاده ی احتمالی برخوردار خواهد بود.
اگر به یاد داشته باشید، کمپانی واتس اپ نیز چندی پیش این قابلیت را برای کاربران خود فعال کرد و به دنبال آن اپلیکیشن پیام رسان وایبر نیز، خود را به چنین ویژگی امنیتی مجهز کرد.
گفتنی است پیام هایی که از طریق قابلیت Secret Conversations در فیس بوک ارسال می شوند، از محدودیت هایی در فرمت برخوردار خواهند بود و تمامی گیف ها، ویدیوها و غیره را پشتیبانی نمی کنند و یا حداقل در حال حاضر، این امکان برای کاربران فراهم نیست.
همچنین، گزینه Self-Destruct نیز که بر اساس آن، پیام ها پس از گذشت بازه زمانی مشخص، به صورت خودکار حذف خواهند شد، برای استفاده کاربران پیش بینی شده است.
این اقدام فیس بوک در حالی صورت پذیرفت که اخیراً گلایه و شکایت های متعددی از سوی کاربران در خصوص امنیت پایین پیام های رد و بدل شده در اپلیکیشن مسنجر، متوجه مسئولین این کمپانی شد.
با این حال، اتخاذ چنین رویکردی برای فیس بوک که هم اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر را در خود جای داده است، ضروری به نظر می رسید.
 

فیس بوک
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا