اخبار

قرارداد ۲٫۸ میلیارد دلاری فروش سرویس نقشه HERE نوکیا به خودروسازان آلمانی انجام شد

سرویس نقشه HERE نوکیا به عنوان یکی از بزرگترین سرویس‌های نقشه مبتنی بر دستگاه‌های دیجیتال و خودروها حالا کاملا در اختیار کنسرسیومی متشکل از چندین خودروساز آلمانی قرار گرفته است.
شرکت نوکیا به طور رسمی تکمیل قرارداد فروش ۲٫۸ میلیارد دلاری سرویس نقشه HERE به کنسرسیومی متشکل از خودروسازانی نظیر آئودی، AG، دایملر و بی.ام.دبلیو را اعلام کرد. توافق این شرکت‌ها برای خرید سرویس نقشه HERE در اواخر مرداد ماه اعلام شده بود و تا امروز در انتظار دریافت تائیدیه‌های قانونی برای انتقال کامل بود.
دریافت این تائیدیه‌های جهانی بسیار زودتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت رخ داده است. پیش از این اعلام شده بود که نهایی شدن این توافق و قرارداد در سال ۲۰۱۶ صورت خواهد گرفت.
سرویس نقشه HERE در واقع قسمتی از بخش موبایل نوکیا به حساب می‌آمد که این شرکت آن را در سال ۲٫۱۴ به طور کامل به مایکروسافت واگذار کرد و در سال ۲۰۱۶ سودای بازگشت به همان بازار را دارد.
این روزها با افزایش نقش گوشی‌های هوشمند در زندگی افراد و ظهور خودروهای اصطلاحا متصل باعث شده تا بازار بالقوه‌ای برای سرویس‌های مبتنی بر مکان و قابلیت‌های مختلف بر روی خودروها ایجاد شود و مطمئنا سرویس نقشه HERE که حتی در بعضی قابلیت‌ها شانه به شانه غول این بازار یعنی سرویس نقشه گوگل حرکت می‌کرد، لقمه آماده و البته چرب و نرمی برای خودروسازان بود.
خرید سرویس نقشه HERE توسط کنسرسیوم خودروسازان آلمانی در حالی صورت گرفت که برای آن وجود مشتریان بالقوه دیگری مانند سرویس UBER و غول اینترنتی چین یعنی بایدو گزارش شده بود.
از سوی دیگر نوکیا با فروش این سرویس، حالا دیگر تمرکز بیشتری بر بخش شبکه خود خواهد داشت که به تازگی و با خرید ۱۶٫۶ میلیارد دلاری بخش شبکه شرکت Alcatel-Lucent جدیت بیشتری پیدا کرده است که قرار است قرارداد آن در سال ۲۰۱۶ نهایی شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا